Rekordowy wynik e-Kiosku

Lider w dystrybucji treści cyfrowych zbiera owoce inwestycji i po najlepszym w historii I kwartale liczy na rekordowy cały rok.

Aktualizacja: 17.05.2017 22:26 Publikacja: 17.05.2017 22:09

Foto: 123RF

Kontrolowana przez Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej" i „Parkietu") spółka ma za sobą świetny kwartał, co może implikować, że cały 2017 r. okaże się rekordowy. W ubiegłym roku przychody wyniosły 26 mln zł.

W I kwartale e-Kiosk wypracował 10,4 mln zł przychodów, czyli o ponad 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 18 proc., do 0,73 mln zł, a czysty zarobek o niemal 15 proc., do 0,59 mln zł.

Notowany na NewConnect e-Kiosk jest liderem w dystrybucji cyfrowych treści. Prezes Marcin Kowalczyk podkreśla, że spółka zbiera owoce inwestycji w kanały dystrybucji, tworzenia nowych linii biznesowych oraz konsekwentnego budowania najbardziej komplementarnej oferty cyfrowego kontentu na polskim rynku.

– Spółka, pozyskując 200 nowych kontraktów z dostawcami treści, ma dziś umowy z blisko 600 wydawcami. To największy katalog w kraju. Rozbudowaliśmy również kanały dystrybucji i znacznie zwiększyliśmy sprzedaż, po raz pierwszy pokonując w I kwartale wynik IV kwartału roku poprzedniego – komentuje Kowalczyk. – Dziś nasze systemy afiliacji umożliwiają dystrybucję produktów na kilkuset platformach e-commerce, a własne kanały sprzedaży zyskują nową jakość. Oprócz rynku B2C czujemy się też bardzo silni w kontraktach instytucjonalnych na rynku B2B, który dynamicznie się rozwija. Testujemy też nowe modele, w ramach których bardzo perspektywiczna jest m.in. nowa marka spółki – eContentLAB, czyli agencja kontentowa i digitalowa – dodaje.

Firma stawia na wzbogacenie oferty i stale inwestuje w innowacyjne modele dystrybucji treści, e-commerce oraz data management, by móc oferować jeszcze bardziej kompleksowe rozwiązania dla wydawców prasowych, książkowych oraz współpracujących z nami marek i reklamodawców.

Reklama
Reklama

– Utrzymanie wzrostowego trendu przychodów w I kwartale zostało zrealizowane z jednoczesną intensyfikacją wprowadzania korzystnych zmian w strukturze sprzedaży i modeli sprzedaży. Finalizujemy projekty, które umożliwią zastosowanie nowych modeli biznesu, w tym sprzedaż treści w oparciu o mikropłatności. Kolejne kwartały mogą przynieść miłe niespodzianki dla cyfrowych czytelników – podsumowuje prezes Marcin Kowalczyk.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama