Astrobotic jest jednym z wielu zespołów walcząc o nagrodę Google Lunar X Prize wysokości 20 milionów dolarów. Zdobędzie ja ten kto pierwszy własnymi siłami bez pomocy państwowych agencji kosmicznych wyśle na Księżyc łazika.
Inni pretendenci, startujący w tym konkursie poszukują sponsorów i firm, które opłaciłyby dostarczenie przesyłki na Srebrny Glob. Ale Astrobotic wyprzedził konkurentów. Termin próby wyznaczył na październik 2015 roku.
—Było wiele ofert i potencjalnych transakcji, ale to jest pierwsza umowa handlowa związana z dostarczaniem czegokolwiek na Księżyc — mówi Greg Sadlier z firmy konsultingowej London Economics, która niedawno analizowała rynek dostaw na Księżyc. Oceniła jego wartość na 2,6 miliarda dolarów w ciągu najbliższych 25 lat.
Na stronie Astrobotic jest cennik dostaw na Srebrny Glob. Opłata za kilogram ładunku jest iście kosmiczna — rozpoczyna się od 2 mln dolarów.
Jeśli misja dojdzie do skutku, będzie to drugie raz kiedy napój Pocari Sweat poleci w kosmos. Wystąpił już w reklamie nakręconej na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w 2001 roku.