W trakcie zagrożenia epidemicznego jakie mamy w Polsce sieci handlowe podejmują specjalne kroki mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i klientom. Wspierają też swoich pracowników w niełatwej sytuacji, jaką jest zamknięcie szkół i przedszkoli. O swoich działaniach poinformowały kolejne sieci – Kaufland i Aldi.
Czytaj także: Sieci handlowe w czasie koronawirusa. Biedronka i Lidl wprowadzają specjalne środki
Podobnie jak u wszystkich innych dużych sieci handlowych wprowadzane są w sklepach tych sieci środki bezpieczeństwa w postaci osłon z pleksi na kasach i zaopatrywanie pracowników w środki ochronne oraz żele dezynfekujące. Kaufland dodaje do tego, podobnie jak Biedronka, podajniki z żelem dezynfekującym dostępnym dla klientów.
Do tego Kaufland podjął specjalne kroki mające zapewnić większy komfort pracy pracownikom sklepów. W komunikacie prasowym sieć informuje o dostosowaniu grafiku do potrzeb pracowników, którzy mają dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Dodatkowo, w tym trudnym okresie, Kaufland uruchomił specjalną infolinię dla pracowników zapewniającą wsparcie psychologiczne.
- Mamy świadomość, że obecna sytuacja dla wielu naszych pracowników jest wielkim i pełnym stresu wyzwaniem. Jesteśmy im niezwykle wdzięczni za to, że pomimo trudnych okoliczności z pełnym zaangażowaniem wypełniają swoje obowiązki. Telefoniczna pomoc psychologa ma zapewnić im dodatkowe wsparcie – mówi Małgorzata Ławnik z Pionu Personalnego sieci Kaufland.