Reklama

GAP zamyka mnóstwo sklepów w Europie. Duże straty przez pandemię

GAP zamyka wszystkie swoje firmowe sklepy w Europie. Do lipca 2021 r. ma zniknąć ponad 120 sklepów.

Aktualizacja: 25.10.2020 11:50 Publikacja: 25.10.2020 11:13

GAP zamyka mnóstwo sklepów w Europie. Duże straty przez pandemię

Foto: Bloomberg

ula

Amerykańska sieć zostawi jedynie sklepy franczyzowe. Sklepy GAP znikną z Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii oraz Włoch. Amerykanie zlikwidują także centrum dystrybucji znajdujące się w Wielkiej Brytanii - informuje BBC.

GAP ma w Europie 129 sklepów firmowych i ponad 400 franczyzowych. W Polsce sklepy amerykańskiej sieci działały od 2011 do 2015 r.

Zamknięcie europejskiej siei oznacza też zmiany personalne w GAP. Debbie Edwards, wiceprezes odpowiedzialna za zarządzanie w Europie, odchodzi ze stanowiska.

W specjalnym komunikacie sieć poinformowała, że robi przegląd swojej działalności w Europie i planuje też nową strategię działalności w handlu online. GAP, podobnie jak inne sieci odzieżowe, mocno ucierpiał podczas pandemii koronawirusa oraz przymusowego lockdownu gospodarek na całym świecie. Tylko w Wielkiej Brytanii straty spowodowane zamknięciem sklepów wyniosły w ciągu trzech miesięcy do maja 740 mln funtów.

Jednak GAP miał problemu już przed pandemią. Z powodu ostrej konkurencji na rynku praktycznie stracił w ostatnich latach najmłodszych konsumentów na rzecz takich marek jak Zara, H&M i Forever 21. Na początku 2020 roku sieć zapowiedziała restrukturyzacje i likwidacje nierentownych sklepów marek GAP oraz Banana Republic.

Reklama
Reklama

W USA sieć zamierza do 2024 roku zamknąć 350 sklepów - 220 pod marką GAP i 130 pod marką Banana Republic - informuje serwis ABC News. To 30 procent wszystkich placówek sieci. Poza tym GAP rezygnuje całkowicie ze sklepów w galeriach handlowych i zamierza się skupić na niedużych, rentownych placówkach oraz na działalności e-commerce.

Gap Inc. to największa sieć handlowa, sprzedającą odzież w Stanach Zjednoczonych. Poza marką GAP jest właścicielem także: Banana Republic, Old Navy, Yeezy Gap, oraz Intermix, Forth & Towne, Piperlime, Janie & Jack, Hill City i Athleta. Sieć powstałą w 1969 roku w Kalifornii.

Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama