Reklama

Versace na sprzedaż. Dom mody może przejąć jego włoski konkurent

Nic jeszcze nie jest przesądzone, ale na włoskim rynku mody już widać widmo spektakularnego przejęcia: Prada może przejąć swojego konkurenta, Versace. Najwyraźniej osiągnięto już porozumienie w sprawie ceny. Inne marki luksusowe również są obecnie w sprzedaży.

Publikacja: 03.03.2025 13:25

Sklep Versace w centrum handlowym Galleria Vittorio Emanuele w Mediolanie

Sklep Versace w centrum handlowym Galleria Vittorio Emanuele w Mediolanie

Foto: Francesca Volpi/Bloomberg

Według informacji medialnych włoska grupa modowa Prada jest o krok od przejęcia domu mody Versace za miliard dolarów, jeśli dojdzie do ostatecznego porozumienia w sprawie ceny zakupu.

Czytaj więcej

Futra i akcesoria tracą popularność w Europie

Jak pisze Bloomberg, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą, uzgodniono już kwotę transakcji opiewającą na niemal 1,5 miliarda euro. Prada mogłaby sfinalizować przejęcie Versace ze słynną główną projektantką i współwłaścicielką Donatellą Versace już w marcu.

Prada chce kupić Versace

Oczekuje się, że rozmowy między obiema firmami będą kontynuowane po tym, jak wstępny kompleksowy audyt nie wykazał żadnych zagrożeń. Jednak termin i wartość transakcji mogą jeszcze ulec zmianie, a rozmowy mogą zakończyć się fiaskiem.

Czytaj więcej

Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Reklama
Reklama

Spółka macierzysta Versace - Capri Holdings, do której należą również luksusowe marki Michael Kors i Jimmy Choo, wystawiła firmę na sprzedaż po tym, jak w listopadzie amerykańska grupa modowa Tapestry wycofała swoją ofertę kupna całego Capri Holdings za kwotę około 8,5 miliarda dolarów. Capri zleciło bankowi Barclays przeanalizowanie opcji strategicznych i zdecydowało się na sprzedaż nie tylko znanej włoskiej marki, ale także producenta luksusowych butów Jimmy Choo. Reuters informuje, że cała Grupa Capri może zostać wystawiona na sprzedaż.

Capri Holdings kupiło Versace w 2018 r. za 1,83 mld euro, wliczając dług.

Prada – największa włoska luksusowa firma modowa

Prada jest największą włoską grupą modową w segmencie dóbr luksusowych i mimo spowolnienia w branży, jej wyniki finansowe pozostają silne, głównie dzięki dynamicznemu wzrostowi marki Miu Miu. Grupa posiada także brytyjską markę obuwniczą Church’s.

Czytaj więcej

Luksusowy butik na pustyni. Projekt artystów, którzy zaczął żyć własnym życiem

Prada została założona w 1913 roku przez braci Prada w Mediolanie. Mario i Martino założyli sklep Fratelli Prada (Bracia Prada) w luksusowej mediolańskiej Galerii Króla Wiktora Emmanuela III, w którym sprzedawali importowane angielskie kufry, torebki i inne wyroby skórzane. Marka zyskała prestiżową reputację, stając się ulubionym miejscem zakupów międzynarodowych arystokratów i milionerów. W 1919 firma Prada została oficjalnym dostawcą włoskiego domu królewskiego.

Od 2014 roku Miuccia Prada – wnuczka Mario Prady - jest współdyrektorem generalnym Prady wraz ze swoim mężem Patrizio Bertellim.

Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama