Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 07:53 Publikacja: 09.10.2023 03:00
Foto: Bloomberg
Aż 66,5 proc. Polaków, którzy kupują zdrowe produkty, przyznaje, że walka z marnowaniem jedzenia jest dla nich teraz bardzo ważna. Z kolei tylko kilkanaście procent mówi, iż nie stara się kupować mniej produktów spożywczych. Pozostali z różnym natężeniem starają się jednak do koszyków wkładać mniej – wynika z badania Kantaru na użytkownikach aplikacji zdrowe zakupy.
Pokazuje to, jak wielka zmiana zaszła w polskich konsumentach w ostatnich latach. Obecne zmiany w zachowaniach zakupowych to efekt tak pandemii, jak i rosnących cen w sklepach – od miesięcy są one sporo wyższe niż rok wcześniej, wbrew pozytywnym przekazom NBP. Dynamika wzrostu cen w sierpniu w sklepach zmalała, ale wciąż było tam średnio 12,4 proc. drożej niż przed rokiem.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
50-procentowe cła nałożone przez Donalda Trumpa na Indie weszły dziś w życie. Nowe taryfy zagrażają tysiącom mał...
Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że jego administracja rozpoczyna „szeroko zakrojone" dochodzenie w spra...
Premier Kanady Mark Carney zadeklarował w piątek, że jego rząd zlikwiduje wiele odwetowych ceł na amerykańskie t...
Trzeci kwartał 2025 r. zaczął się dla modowo-jubilerskiej grupy z Krakowa "poprawnie" - ocenia zarząd. Przejęcie...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tylko w ostatnich latach rynek na tego typu produkty kupowane online rósł rocznie średnio o 34 proc. Do 2029 r....
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas