Reklama
Rozwiń
Reklama

Inflacja osłabia patriotyzm Polaków. Teraz najważniejsze jest by było tanio

Dla Polaków liczy się coraz mniej nie tylko kraj pochodzenia, ale też marka czy ekologiczne składniki. Absolutnym priorytetem jest, ile za zakupy trzeba zapłacić. Trzeba się liczyć z pogłębieniem trendu.

Publikacja: 05.10.2022 21:00

Inflacja osłabia patriotyzm Polaków. Teraz najważniejsze jest by było tanio

Foto: Bloomberg

Ceny żywności wyższe niż przed rokiem o 20 proc., do tego droższa energia, a na horyzoncie zdecydowanie wyższe obciążenia związane z sezonem grzewczym powodują, że konsumenci w bardzo szybkim tempie zmieniają zwyczaje i oszczędzają za wszelką cenę. Zwrot na ceny powoduje, że mocno spada znaczenie innych kryteriów wyboru na zakupach. Na patriotyzm zakupowy wskazuje tylko 27 proc., ekologiczność liczy się jedynie dla 8 proc., fakt znanej i sprawdzonej marki – już tylko dla co czwartego badanego. W ostatnich falach badania GfK Current Consumer Mood widać spadek znaczenia tych parametrów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Centra handlowe wciąż tracą klientów
Handel
Betonowe blokady i monitoring: tak wyglądają jarmarki bożonarodzeniowe w Niemczech
Handel
Sprzedaż detaliczna w październiku w górę. Są nowe dane GUS
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Polacy mają gest na Święta. Wzrostem wydatków przebiją zachodnich Europejczyków
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama