Jak wynika z danych platformy Shoper, obsługującej tysiące polskich e-sklepów, w grudniu liczba transakcji rdr wzrosła 40 proc. Wartościowo wygląda to jeszcze lepiej ze wzrostem w porównaniu do grudnia 2020 r. o 53 proc.

- Zakupy online z roku na rok są coraz powszechniejsze, a oferta sklepów internetowych lepiej dopasowana do potrzeb Polaków, którzy w miejsce sprzedaży stacjonarnej wybierają chętniej tę internetową – mówi Artur Halik, szef sprzedaży w Shoper.

Platforma podaje, że w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2021 (13-19.12), w sklepach internetowych korzystających z jej rozwiązań wartość transakcji wzrosła o 66 proc. względem tygodnia poprzedzającego Święta w 2020 roku (14-20.12), a liczba zamówień była większa o 55 proc.

Czytaj więcej

Polacy oszczędzają na zabawach sylwestrowych. Większość zostanie w domu

Przez ostatnie siedem dni przed Wigilią wartość transakcji była większa niż w podobnym tygodniu 2020 roku o 71%, a liczba transakcji wzrosła o 62 proc. niż przed rokiem.

Najlepszy pod względem sprzedaży okazał się 13 grudnia – wtedy wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper była w grudniu największa.

Od 1 do 24 grudnia, największy wzrost wartości zamówień względem tego samego okresu w 2020 roku, zanotowały branże: odzieżowa (104 proc.), dom i ogród (47 proc.), auto-moto (47 proc.), komputerowa (46 proc.), upominki i akcesoria (39 proc.).

Odzież sprzedawała się też najlepiej na tydzień przed Wigilią. W porównaniu z podobnym tygodniem w 2020 roku, sklepy z tej kategorii zanotowały wzrost wartości zamówień na poziomie 129 proc., za nimi: auto-moto (76 proc.), dom i ogród (67 proc.), komputery (66 proc.), sport i podróże (65 proc.).