Reklama
Rozwiń
Reklama

Wpływ pandemii Covid-19 na spółki. Kto straci, a kto zyska?

Z przewidywań analityków Domu Maklerskiego BOŚ wynika, że zatrzymanie gospodarki polskiej i światowej potrwa 2-3 miesiące i doprowadzi do spowolnienia gospodarczego.

Aktualizacja: 07.04.2020 10:57 Publikacja: 07.04.2020 10:52

Wpływ pandemii Covid-19 na spółki. Kto straci, a kto zyska?

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Ich zdaniem w grupie najbardziej zagrożonych sektorów mogą się znaleźć: dobra konsumpcyjne (głównie spółki prowadzące duże sieci dystrybucyjne, obecnie zamknięte lub unikane przez klientów i/lub dostawcy półproduktów dla tych sieci), budownictwo i deweloperka mieszkaniowa (z uwagi na oczekiwane wstrzymanie dużych projektów oraz opóźnienia decyzji zakupowych po stronie nabywców lokali), banki (z uwagi na wzrost kosztu ryzyka w następstwie wzrostu bezrobocia i liczby upadłości korporacyjnych, a także wyższych kosztów postępowań sądowych ze względu na osłabienie złotego i większą skłonność klientów do wszczynania sporów sądowych oraz spadku marż (obniżka stóp procentowych) oraz spółki paliwowe oraz wydobywcze (zauważalne ograniczenie popytu ze względu na zatrzymanie gospodarki i jako efekt potencjalnego spowolnienia gospodarczego).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama