Jak podaje Reputation Institute, Polska uzyskała w tegorocznej edycji badania reputacji państw Country RepTrak 55,4 pkt. na 100-stopniowej skali i zajęła 23 miejsce, plasując się pomiędzy tuż za Czechami i USA, a przed Argentyną i Tajlandią. Badanie porównuje reputację 55 krajów w oparciu o odpowiedzi ponad 27 tys. osób reprezentujących kraje G8.

- Polska przez swoich interesariuszy została najwyżej oceniona w kategorii atrakcyjności turystycznej (64 punkty na 100 możliwych), przyjazności mieszkańców (62) i wkładu w globalną kulturę (56,90). Najniżej oceniono nas w kategorii rozpoznawalności marek (47,71), rozwoju technologicznego (48,11) etyczności, transparentności i poziomu korupcji (50,21) –podano. Według Reputation Institute, gdyby reputacja naszego kraju była lepsza, mielibyśmy szansę ponieść mniejsze koszty w związku z kryzysem. Z badania wynika bowiem, że kraje o dobrej reputacji utrzymują stabilną premię za ryzyko od początku kryzysu finansowego, podczas gdy w krajach o słabej reputacji premia za ryzyko wzrosła aż o 300 proc.

Krajem o najlepszej reputacji jest Szwajcaria (76 punktów na 100). – Szwajcaria zademonstrowała wszystkim, jak bardzo potrafi się rozwinąć i dziś znajduje się wśród liderów w trzech kategoriach: skuteczności rządu, zaawansowanej gospodarki i atrakcyjnego środowiska naturalnego. Reputacja i marka państwa zależą od wielu czynników: jego historii, kojarzonych z państwem produktów, środowiska naturalnego, polityki zagranicznej, a nawet od tego, jacy są jego celebryci i prezentowane poza granicami osiągnięcia kulturalne. Tajemnica dobrej reputacji tkwi na styku rzeczywistości i sposobu, w jaki państwo jest postrzegane. Reputacja Szwajcarii jest jej najlepszym ambasadorem – komentuje Fernando Prado, partner zarządzający Reputation Institute Latam&Iberia.

Za Szwajcarią uplasowały się: Kanada (75,6 pkt.), Szwecja (75,1), Finlandia (74,6), Australia (73.8), Norwegia (73,7), Dania (73,4), Nowa Zelandia (72,5), Holandia (71,1) i Niemcy (69,9). Listę zamykają Nigeria (34,9 pkt), Pakistan (30,0) i Iran (26,9).