Platforma kryptowalut przelała klientce 10,5 mln dol. Zauważyli po 7 miesiącach

Crypto.com zajęło siedem miesięcy zauważenie, że omyłkowo przelano klientce 10,5 mln dolarów zamiast 100.

Publikacja: 31.08.2022 14:18

Platforma kryptowalut przelała klientce 10,5 mln dol. Zauważyli po 7 miesiącach

Foto: Adobe Stock

Platforma handlu kryptowalutami Crypto.com w grudniu 2021 roku przypadkowo odkryła, że siedem miesięcy wcześniej popełniła błąd w przetwarzaniu zwrotu kwoty 100 dolarów. Zamiast tej kwoty na konto australijskiej klientki przelano 10,5 mln dolarów. Miało się tak stać wskutek przypadkowego wprowadzenia numeru konta kobiety przy procesowaniu płatności na wyższą kwotę.

Natychmiast po odkryciu błędu firma, działająca w Australii pod marką Foris GFS, rozpoczęła działania prawne w celu odzyskania kwoty od klientki. Thevamanogari Manivel nie była jednak skłonna do współpracy, szczególnie, że od momentu błędnego przelewu do momentu odkrycia błędu minęło 7 miesięcy. W międzyczasie kobieta zdołała zakupić za 1,35 mln dolarów dom w Melbourne i przenieść jego własność na mieszkającą w Malezji siostrę Thilagavathę Gandagory.

Platforma handlu kryptowalutami dość szybko uzyskała od sądu najwyższego stanu Wiktoria zamrożenie konta pani Manivel, ale dopiero zamrożenie kont w kolejnych bankach pozwoliło na skuteczne zablokowanie niewykorzystanych środków.

Czytaj więcej

Biura JPMorgan Chase przeszukane we Frankfurcie

Próba odzyskania pieniędzy wydanych na dom była trudniejsza. Malezyjka nie odpowiadała bowiem na e-maile adwokatów Crypto.com i generalnie ignorowała korespondencję od firmy. Firmie udało się jednak uzyskać zaoczny wyrok zmuszający panią Gandagory do sprzedaży nieruchomości i przekazania pieniędzy ze sprzedaży właścicielowi pieniędzy.

Crypto.com ma o co walczyć – bo pieniądze są firmie pilnie potrzebne. Ostatnio, jak zauważa „The Guardian”, zwolniła co najmniej 260 pracowników z powodu spowolnienia na rynku kryptowalut (które tracą ostatnio na popularności). Pechowo spowolnienie nastąpiło po podpisaniu kosztownego kontraktu z AFL (ligą futbolu amerykańskiego), który dał Crypto.com pozycję oficjalnej platformy handlu kryptowalutami dla AFL i żeńskiej AFLW.

Brak jest niestety informacji, czy Thevamanogari Manivel próbowała w jakikolwiek sposób zwrócić omyłkowy przelew do nadawcy.

Platforma handlu kryptowalutami Crypto.com w grudniu 2021 roku przypadkowo odkryła, że siedem miesięcy wcześniej popełniła błąd w przetwarzaniu zwrotu kwoty 100 dolarów. Zamiast tej kwoty na konto australijskiej klientki przelano 10,5 mln dolarów. Miało się tak stać wskutek przypadkowego wprowadzenia numeru konta kobiety przy procesowaniu płatności na wyższą kwotę.

Natychmiast po odkryciu błędu firma, działająca w Australii pod marką Foris GFS, rozpoczęła działania prawne w celu odzyskania kwoty od klientki. Thevamanogari Manivel nie była jednak skłonna do współpracy, szczególnie, że od momentu błędnego przelewu do momentu odkrycia błędu minęło 7 miesięcy. W międzyczasie kobieta zdołała zakupić za 1,35 mln dolarów dom w Melbourne i przenieść jego własność na mieszkającą w Malezji siostrę Thilagavathę Gandagory.

Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli