Platforma handlu kryptowalutami Crypto.com w grudniu 2021 roku przypadkowo odkryła, że siedem miesięcy wcześniej popełniła błąd w przetwarzaniu zwrotu kwoty 100 dolarów. Zamiast tej kwoty na konto australijskiej klientki przelano 10,5 mln dolarów. Miało się tak stać wskutek przypadkowego wprowadzenia numeru konta kobiety przy procesowaniu płatności na wyższą kwotę.
Natychmiast po odkryciu błędu firma, działająca w Australii pod marką Foris GFS, rozpoczęła działania prawne w celu odzyskania kwoty od klientki. Thevamanogari Manivel nie była jednak skłonna do współpracy, szczególnie, że od momentu błędnego przelewu do momentu odkrycia błędu minęło 7 miesięcy. W międzyczasie kobieta zdołała zakupić za 1,35 mln dolarów dom w Melbourne i przenieść jego własność na mieszkającą w Malezji siostrę Thilagavathę Gandagory.
Platforma handlu kryptowalutami dość szybko uzyskała od sądu najwyższego stanu Wiktoria zamrożenie konta pani Manivel, ale dopiero zamrożenie kont w kolejnych bankach pozwoliło na skuteczne zablokowanie niewykorzystanych środków.
Czytaj więcej
Prokuratura z Kolonii dokonała przeszukań w biurach banku JPMorgan Chase we Frankfurcie. Akcja ta była częścią dochodzenia w sprawie skandalu finansowego znanego jako Cum-Ex, który kosztował niemiecki budżet wiele miliardów euro.
Próba odzyskania pieniędzy wydanych na dom była trudniejsza. Malezyjka nie odpowiadała bowiem na e-maile adwokatów Crypto.com i generalnie ignorowała korespondencję od firmy. Firmie udało się jednak uzyskać zaoczny wyrok zmuszający panią Gandagory do sprzedaży nieruchomości i przekazania pieniędzy ze sprzedaży właścicielowi pieniędzy.