Konkurs „Mikroprzedsiębiorca roku" po raz dziewiąty organizuje Fundacja Kronenberga przy banku Citi Handlowy.  Jego misją jest wspieranie przedsiębiorczości, zachęcanie do zakładania firm oraz promowanie efektywnych działań gospodarczych.

– Celem jest nagradzanie przedsiębiorców zakorzenionych w lokalnych społecznościach, prowadzących z sukcesem tradycyjny lub nowoczesny biznes. A zwycięstwo niewątpliwie wpływa na zainteresowanie inwestorów. Wystarczy tylko wspomnieć, że trzech laureatów weszło na giełdę, a wielu znacznie zwiększyło swoje obroty – podkreśla Krzysztof Kaczmar, prezes Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowym.

Kapitułę konkursu tworzą przedstawiciele instytucji wspierających mikroprzedsiębiorczość w Polsce. Przy ocenie zgłoszeń będą zwracać uwagę na: pomysł na firmę i jego ewolucję, umiejętność przezwyciężenia kryzysu oraz trudności przy tworzeniu i rozwoju firmy, nowatorstwo w stosunku do podobnych przedsięwzięć, strategię rozwoju, wpływ na rodzinę, lokalną społeczność oraz przynależność do organizacji przedsiębiorców, kluczową markę (główny produkt lub usługę oraz metody promocji i dystrybucji).

Oprócz głównej nagrody kapituła przyzna wyróżnienia w trzech kategoriach o wartości 15 tys. zł każde: start – dla osób, które zarejestrowały firmę po 1 stycznia 2010 roku, progres – dla firm istniejących od trzech do siedmiu lat, i senior – dla istniejących przed 2006 r. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 19 kwietnia. Zarejestrować się można za pośrednictwem formularza na stronie: http://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/6158.htm

„Rz" jest patronem medialnym konkursu.