Reklama

Amerykanie więcej wydają na wesela

Amerykanie znowu są w nastroju do balowania o czym świadczy rosnący popyt na bardziej wystawne przyjęcia weselne organizowane w atrakcyjniejszych lokalizacjach.

Publikacja: 18.06.2013 13:05

Jednym z dowodów na to jest 25-proc. wzrost cen od 2009 r. za usługi oferowane przez Lauren O'Shaughnessy, zajmującą się planowaniem uroczystości ślubnych.

Dzięki poprawiającej się koniunkturze gospodarczej średnie wydatki na wesela w ubiegłym roku wzrosły o 5,2 proc. do 28 427 dolarów w porównaniu z 2011 r. , policzyła XO Group.

- Ludzie wydając pieniądze czują się bardziej komfortowo niż w przeszłości - mówi O'Shaughnessy , partner w Bellafare, nowojorskiej firmie specjalizującej się w planowaniu imprez okolicznościowych i wesel. Z powodu rosnących zleceń Bellafare musiała zwiększyć zatrudnienie.

Dalsza poprawa na rynku pracy, rekordowy poziom zamożności gospodarstw domowych dzięki drożejącym domom i akcjom, najlepsze od pięciu lat nastroje konsumentów mogą pomóc w utrzymaniu wydatków dowolnych na wysokim poziomie.

Drożejące domy i akcje pomagają Amerykanom w radzeniu sobie z większymi podatkami. W pierwszym kwartale zamożność amerykańskich gospodarstw domowych wzrosła do rekordowego poziomu i po raz pierwszy pokonała przedrecesyjny szczyt. Według szacunków Rezerwy Federalnej wartość netto dla gospodarstw domowych i grup non-profit wzrosła w tym czasie o 3 biliony dolarów, czyli 4,5 proc. do 70,3 bln dolarów, w stosunku do ostatniego kwartału 2012 r.

Reklama
Reklama

- Są pewne oznaki świadczące, że konsumenci nabierają pewności siebie - twierdzi Josh Holland, rzecznik prasowy internetowego sprzedawcy Blue Nile z Seattle, handlującego diamentami i ekskluzywną biżuterią. Klienci w pierwszym kwartale kupli więcej pierścionków zaręczynowych Blue Nile (Błękitny Nil) niż kiedykolwiek w tym okresie w historii.

Signet Jewelers, firma sprzedająca pierścionki zaręczynowe i ślubne obrączki  pod markami Kay i Jared w okresie 13 tygodni, zakończonym 4 maja, w tych samych sklepach zwiększyła sprzedaż o ponad 8 proc. Rok wcześniej w takim samym okresie wzrost sprzedaży wyniósł tylko 1,2 proc. Inwestorzy giełdowi wynagrodzili wyniki finansowe tej spółki windując kurs jej akcji o 23 proc. w okresie sześciu miesięcy zakończonym 14 czerwca. Standard&Poor's500 w tym czasie zyskał 14 proc.

Firma Martha Stewart Living poinformowała, że wpływy reklamowe jej magazynu „Weddings" w pierwszym kwartale zwiększyły się o 6 proc. W kwietniu też wyniki były „zachęcające", oceniał pod koniec tego miesiąca Kenneth P. West, dyrektor finansowy Martha Stewart Living.

Duży popyt pozwala firmom podnosić ceny. Średni koszt sukni ślubnej  wzrósł z 1121 dolarów w 2011 r. do 1211 w ubiegłym roku.

Swoją rolę odegrało też Hollywood. Niektóre pary zostały zainspirowane stylem „Burzliwych Lat 20. „ (Roaring Twenties) zaprezentowanym w  filmie „Wielki Gatsby"  w którym główną rolę kreuje Leonardo DiCaprio.

Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Finanse
BIK w centrum innowacji: dane i edukacja napędzają rozwój sektora
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama