Bank Pekao stracił w Chinach swego żubra

Od ponad ośmiu lat logotypem polskiego Banku Pekao SA w Chinach posługuje się chińska firma z sektora agro, która ten znak zarejestrowała w chińskim urzędzie patentowym.

Publikacja: 05.12.2023 16:00

Konturowa mapa Chin, w których prawa własności intelektualnej trzeba bardzo strzec.

Konturowa mapa Chin, w których prawa własności intelektualnej trzeba bardzo strzec.

Foto: Adobe Stock

Polskie media obiegła informacja, że Bank Pekao SA stracił w Chinach swój rodowy klejnot, czyli logotyp żubra. To zdarzenie pokazuje jak ważne jest zabezpieczenie własnych interesów prawnych, nawet jeśli Państwo Środka nie jest celem biznesowym. Co ciekawe, bank nie jest odosobnionym przykładem.

Chińskie przejęcie

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Eksport
Z Warszawy do Bangkoku – cyberbezpieczeństwo jako nowy most współpracy
Eksport
Wyroby z metalu od polskich producentów zdobyły Wielką Brytanię
Eksport
Wystartowała inicjatywa Team Poland. Ma wesprzeć firmy w ekspansji zagranicznej
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż