Reklama
Rozwiń
Reklama

Moda na mobilny portfel. Polak płaci telefonem

Ponad 3,1 mln kart – co najmniej tyle kart dodaliśmy do różnego rodzaju płatności mobilnych – wynika z danych udostępnionych przez banki.

Publikacja: 09.06.2020 10:18

Moda na mobilny portfel. Polak płaci telefonem

Foto: Adobe Stock

Mobilny portfel, czyli karta w smartfonie, to rozwiązanie, które w Polsce stało się wyjątkowo popularne. I nie chodzi tylko o HCE, czyli zbliżeniowe płatności aplikacją naszego banku, które rozpoczęły tę modę, ale podbijające smartfony rodzimych użytkowników dedykowane rozwiązania firm technologicznych, jak Google Pay, Apple Pay, a także chętnie instalowane na inteligentnych zegarkach i opaskach Garmin Pay oraz Fitbit Pay. W porównaniu z grudniem ub.r. nad Wisłą przybyło w sumie aż 0,5 mln kart podpiętych pod tego typu mobilne portfele. Co istotne, w rzeczywistości faktyczna liczba kart dodanych do takich płatności zbliżeniowych jest zapewne sporo większa. Wynika to z tego, że we wskazanym wykazie nie uwzględniono choćby kilku dużych banków, jak Pekao, BNP Paribas czy Millennium.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama