Z raportu firmy Deloitte wynika, że Polacy na odzież oraz sprzęt sportowy przeznaczają średnio 193 euro rocznie. 60 proc. osób uprawiających sport wydaje te pieniądze przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Najwięcej zwolenników zakupów online jest w Czechach oraz Niemczech. Osoby uprawiające sport stawiają na świadome zakupy. Firma podaje, że wydatki na aktywność związaną ze sportem wahają się średnio pomiędzy 95 euro na Węgrzech do 295 euro w Austrii.
We wszystkich badanych krajach większość respondentów kupuje towary sportowe głównie w sklepach stacjonarnych. We Francji, Austrii i Bułgarii odsetek kupujących w ten sposób przekracza 70 proc., natomiast zwolenników zakupów online najwięcej jest w Czechach 42,9 proc. i Niemczech 38,6 proc. W czterech z ośmiu badanych krajów średnie wydatki osób robiących zakupy w internecie są wyższe niż kupujących stacjonarnie.
– Jeśli chodzi o Polskę, większość miłośników aktywności sportowej woli kupować w sklepach stacjonarnych. Tak zadeklarowało 61,5 proc. respondentów. Na ten cel przeznaczają oni średnio 180 euro rocznie. Zakupy sportowe w sklepach online robi 38,5 proc. uprawiających sport Polaków i jest to jeden z wyższych wyników w badanych krajach. Obserwując to, jak bardzo rozwija się e-commerce na skutek epidemii COVID-19, nie można wykluczyć, że wkrótce te proporcje zmienią się na korzyść sklepów online – mówi Michał Pieprzny, Partner Deloitte, Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce.
W sklepach stacjonarnych nieco częściej zakupy robią kobiety niż mężczyźni. Klienci decydujący się na zakupy online wydają średnio 213 euro rocznie. Różnica pomiędzy wydatkami klientów robiących zakupy stacjonarnie i online wynika przede wszystkim z wyższych kwot pozostawianych w sklepach internetowych na odzież sportową.
