Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.01.2015 11:35 Publikacja: 21.01.2015 11:35
Prawie 70 proc. osób starszych nie chce mieć znajomych, którzy nie płacą zobowiązań. Młodsze pokolenie jest bardziej tolerancyjne.
Foto: Bloomberg
Nawet 92 proc. Polaków uważa, że terminowe płacenie rachunków to synonim uczciwości – wynika z sondażu instytutu badawczego Millward Brown dla programu „FairPay". Jednocześnie 58 proc. nie chciałoby mieć wśród znajomych osoby, która nie reguluje swoich zobowiązań na czas. Nie jest to jednak cnota kardynalna, której przestrzegamy zawsze i wszędzie, 48 proc. z nas potrafi bowiem takie zachowanie usprawiedliwić.
Co ciekawe, wszyscy Polacy, niezależnie od wieku, uważają, że płacenie na czas to przejaw uczciwości. Spore różnice widać jednak w ocenie tych, którzy nie regulują swoich zobowiązań. – Wśród najmłodszych, między 18. a 24. rokiem życia, tylko 44 proc. respondentów wykluczyłoby z kręgu bliskich osoby zalegające z płatnościami, podczas gdy pośród 60-latków i starszych – aż 68 proc. Młodzi Polacy (18–24 lat) są także bardziej liberalni, jeśli chodzi o znajdowanie usprawiedliwień dla niepłacenia. Postawę taką deklaruje 55 proc. ankietowanych, podczas gdy w przypadku osób w wieku 60 lat i więcej jest to 41 proc. respondentów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
29 września odbędzie się Gala Finałowa BraveCampu – jednego z najważniejszych wydarzeń na mapie akademickiej prz...
Według różnych badań, firmy – szczególnie małe i średnie – nadal nie wykorzystują w pełni możliwości, które dają...
Sztuczna inteligencja w modelu otwartoźródłowym może stanowić pomoc dla medyków, a także być wykorzystywana przy...
Zarządzanie finansami osobistymi to sztuka balansowania między bieżącymi potrzebami a przyszłymi celami. Coraz c...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas