Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiny rosną szybciej, niż przewidywano. Nowe dane

Sprzedaż detaliczna w Chinach wzrosła w sierpniu o 5,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, najszybciej od okresu styczeń-luty tego roku, przebijając prognozę Reutera 3,5 proc. wzrostu.

Publikacja: 16.09.2022 18:50

Chiny rosną szybciej, niż przewidywano. Nowe dane

Foto: Adobe Stock

Wśród ogólnie zachęcających danych, największą niespodzianką okazała się sprzedaż detaliczna, wzmocniona sprzedażą samochodów osobowych i pomogła w porównaniu z niskim wzrostem w sierpniu zeszłego roku, wskazał Hao Zhou, główny ekonomista Guotai Junan International. W sierpniu 2021 roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 2,5 proc. rok do roku.

W tym roku sprzedaż gastronomiczna odbudowała się po spadku wywołanym przez Covid, by w sierpniu wzrosnąć o 8,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy sprzedaż samochodów i żywności również znacznie wzrosła. Dzięki temu sprzedaż detaliczna za cały rok do sierpnia wzrosła o 0,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Kosmetyki i meble do domu znalazły się wśród nielicznych kategorii, które w sierpniu odnotowały spadek sprzedaży w stosunku do roku temu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Dane gospodarcze
PMI dla polskiego przemysłu pnie się w górę. Najwyższy wynik od pół roku
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Dane gospodarcze
Inflacja otworzyła drzwi do kolejnej obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Inflacja miała pójść w górę, a spadła. Niespodzianka od GUS
Dane gospodarcze
EBC utrzymał stopy procentowe bez zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane gospodarcze
PKB strefy euro nieco lepszy od oczekiwań, a Niemcy w stagnacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama