W marcu najwięcej wydawaliśmy na : farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny. Sprzedaż tych produktów wzrosła o 16, proc. w ujęciu rocznym. Na: włókno, odzież i obuwie wydaliśmy o 10,8 proc. więcej.
Największe spadki zanotowano w grupach: pojazdy samochodowe, motocykle, części - o 10,5 proc. rok do roku oraz: paliwa stałe, ciekłe i gazowe - o 10,1 proc.
[srodtytul][link=http://www.rp.pl/artykul/5,297066.html]Bezrobocie rośnie, wydajność pracy spada[/link][/srodtytul]
- Dane krótkoterminowe (marzec do lutego) pokazują, że tendencje spadkowe w gospodarce wyhamowują. O tym, czy jest to trwałe zjawisko, przekonamy się za dwa - trzy miesiące. Bardzo dobrą informacją jest poprawa nastrojów konsumenckich, bo to strona konsumencka ma ogromne znaczenie dla kondycji naszej gospodarki - uważa Małgorzata Krzysztoszek, ekspert PKPP Lewiatan.
Co ciekawe lepsze niż miesiąc temu nastroje konsumenckie towarzyszą wzrostowi poziomu bezrobocia. - W najbiedniejszych regionach, problem bezrobocia pogłębia się. W związku z tym niezwykle ważne jest, by te województwa sprawnie i efektywnie zaczęły wykorzystywać fundusze unijne z programów regionalnych oraz z programu Rozwój Polski Wschodniej, z którego korzysta pięć najbiedniejszych regionów - podkreśla Krzysztoszek.