Ustawa Inflation Reduction Act (IRA) z sierpnia 2022 przewiduje ulgi 7500 dolarów od pojazdów elektrycznych wyprodukowanych w USA, Kanadzie i Meksyku. Resort finansów ogłosił w grudniu, że pojazdy z leasingu dla konsumentów montowane poza Ameryką Płn. mogłoby też korzystać z tej ulgi.

Związek zawodowy United Auto Workers, organizacja mechaników Int'l Association of Machinists and Aerospace Workers, Sierra Clib i Public Citizen stwierdziły we wspólnym komunikacie, że IRA ma potencjał dokonania zmiany warunków w miastach przemysłowych najbardziej dotkniętych dekadami wyprowadzania produkcji za granicę. Gorąco wzywamy pana do zapewnienia, aby IRA została zdrożona zgodnie z zamiarem, bez zwłoki czy technicznych zmian, które osłabią to co obiecuje amerykańskim pracownikom i celom klimatycznym” — cytuje Reuter.

Czytaj więcej

Joe Biden chce pobudzić rynek elektrycznych aut dostawczych

Urząd prezydenta nie skomentował tego apelu., ale wskazał na wypowiedz prezydenta z września, że ustawa stworzy „dobrze płatne miejsca pracy dla członków związków zawodowych i zwiększy bezpieczeństwo energetyczne”.

Ambasador UE w USA, Stawros Lambrinidis stwierdził podczas salonu samochodowego w Waszyngtonie, że niepokoi go dyskryminujący zapis o ulgach podatkowych wobec e-pojazdów, bo oznacza, ze amerykańscy konsumenci „będą mieć znacznie mniejszy wybór w tym, co mogą kupić”, aby dostać tę ulgę. — Można dążyć do ekologii bez dyskryminowania — dodał.