Reklama
Rozwiń
Reklama

Toyota Tundra: pierwszy lifting od 6 lat

Toyota pokazała na salonie samochodowym w Chicago przeprojektowane auto typu pickup truck Tundra. Firma chce w ten sposób zwiększyć jego atrakcyjność na rynku amerykańskim

Publikacja: 11.02.2013 10:30

Ostatni raz Japończycy zrobili to ze swym pojazdem w 2007 r., aby wejść na rynek zdominowany wtedy przez GM, Forda i Chryslera. Szefowie Toyoty mówili wtedy, że była to dla nich najważniejsza premiera.

Premiera zbiegła się jednak ze spowolnieniem budownictwa mieszkaniowego, co zaszkodziło sprzedaży takich pojazdów i zmusił producenta do oferowania najróżniejszych zachęt, aby zyskiwać klientów.

Tym razem sprzedaż trucków jest większa od korzyści osiąganych przez cały sektor samochodowy w Stanach, analitycy spodziewają się utrzymania tej tendencji przez cały rok, bo sytuacja na rynku mieszkaniowym poprawia się, a firmy samochodowe oferują wiele nowości.

- Poprzednim razem ich premiera była nietrafiona w czasie. Tym razem jest doskonale dobrana pod względem dostosowania się do rynku budownictwa mieszkaniowego — ocenia analityk z TrueCar. com, Jesse Toprak.

Ostra konkurencja

Toyota Tundra roku modelowego 2014 będzie mieć do czynienia z ostrą konkurencją. Chrysler wypuścił na jesieni przeprojektowanego Rama 1500, General Motors przygotował na wiosnę zmienione wersje Chevroleta Silverado i GMC Sierra, Ford wypuści w przyszłym roku całkiem nowego F-150, a amerykańska filia Nissana Titana.

Reklama
Reklama

Toyota musi także przypaść do gustu dzisiejszym klientom, którzy w mniejszym stopniu kierują się modą, albo tym, którzy są oczarowani wizerunkiem tego samochodu, ale tak naprawdę nie potrzebują go na codzień. Kupujących interesują teraz bardziej możliwości i moc trucka, a mniej wygląd zewnętrzny czy miłe wnętrze.

- Nie jest ważna linia stylizacyjna pojazdu, bo większości kupujących trucki to nie obchodzi. Interesuje ich propozycja wartości, a tego właśnie brakowało dotąd Tundrze — uwaga Toprak.

W ubiegłym roku na Tundrę przypadło zaledwie 6 proc. amerykańskiego rynku pełnowymiarowych trucków, podczas gdy F-Series Forda osiągnął 38,5 proc., Chevrolet Silverado miał 25 proc., Ram 17, a GMC Sierra 9,4 proc. — wyliczyła firma badawcza Edmunds.com.

Nowa wersja Tundry pojawi się w salonach sprzedaży we wrześniu. w porównaniu z wersją z 2007 r jest to zupełnie inny pojazd. — Nowa sylwetka i wyposażenie kabiny są wynikiem sugestii konsumentów, którzy proponowali bardziej dopracowaną karoserię i bardziej wyrafinowane wnętrze — stwierdził szef pionu sprzedaży Toyoty w USA, Bill Fay.

W aucie wprowadzono kamerę ułatwiającą cofanie, łatwiejsze w użytku przyciski i pokrętła, system łączności bezprzewodowej Bluetooth, zestaw głośno mówiący, regulację radia, ogrzewania i chłodzenia przybliżono o 6,5 cm do kierowcy, aby poprawić ergonomię.

Fay spodziewa się, że segment pickup trucków będzie rosnąć o ok. 10 proc. przez najbliższe 2 lata i dojdzie do 1,8 mln sztuk w 2015 r. Większy popyt może zachęcić konsumentów do zmiany marek, co daje szansę Japończykom. W 2012 r. sprzedaż trucków wzrosła o 9 proc. do prawie 1,64 mln. Toyota zanotowała skok sprzedaży Tundry o 22,6 proc. do 101 261.

Ostatni raz Japończycy zrobili to ze swym pojazdem w 2007 r., aby wejść na rynek zdominowany wtedy przez GM, Forda i Chryslera. Szefowie Toyoty mówili wtedy, że była to dla nich najważniejsza premiera.

Premiera zbiegła się jednak ze spowolnieniem budownictwa mieszkaniowego, co zaszkodziło sprzedaży takich pojazdów i zmusił producenta do oferowania najróżniejszych zachęt, aby zyskiwać klientów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Biznes
Nvidia zaskakuje Wall Street – akcje rosną po publikacji raportu
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Dopłaty do elektryków na wyczerpaniu, spór o Nexperię, uproszczenia przepisów AI
Biznes
Co myślimy o systemie kaucyjnym? Nowe badanie
Biznes
Kreml ma nowego terrorystę. Były szef Jukosu na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama