Ostatni raz Japończycy zrobili to ze swym pojazdem w 2007 r., aby wejść na rynek zdominowany wtedy przez GM, Forda i Chryslera. Szefowie Toyoty mówili wtedy, że była to dla nich najważniejsza premiera.
Premiera zbiegła się jednak ze spowolnieniem budownictwa mieszkaniowego, co zaszkodziło sprzedaży takich pojazdów i zmusił producenta do oferowania najróżniejszych zachęt, aby zyskiwać klientów.
Tym razem sprzedaż trucków jest większa od korzyści osiąganych przez cały sektor samochodowy w Stanach, analitycy spodziewają się utrzymania tej tendencji przez cały rok, bo sytuacja na rynku mieszkaniowym poprawia się, a firmy samochodowe oferują wiele nowości.
- Poprzednim razem ich premiera była nietrafiona w czasie. Tym razem jest doskonale dobrana pod względem dostosowania się do rynku budownictwa mieszkaniowego — ocenia analityk z TrueCar. com, Jesse Toprak.
Ostra konkurencja
Toyota Tundra roku modelowego 2014 będzie mieć do czynienia z ostrą konkurencją. Chrysler wypuścił na jesieni przeprojektowanego Rama 1500, General Motors przygotował na wiosnę zmienione wersje Chevroleta Silverado i GMC Sierra, Ford wypuści w przyszłym roku całkiem nowego F-150, a amerykańska filia Nissana Titana.