Toyota Tundra: pierwszy lifting od 6 lat

Toyota pokazała na salonie samochodowym w Chicago przeprojektowane auto typu pickup truck Tundra. Firma chce w ten sposób zwiększyć jego atrakcyjność na rynku amerykańskim

Publikacja: 11.02.2013 10:30

Ostatni raz Japończycy zrobili to ze swym pojazdem w 2007 r., aby wejść na rynek zdominowany wtedy przez GM, Forda i Chryslera. Szefowie Toyoty mówili wtedy, że była to dla nich najważniejsza premiera.

Premiera zbiegła się jednak ze spowolnieniem budownictwa mieszkaniowego, co zaszkodziło sprzedaży takich pojazdów i zmusił producenta do oferowania najróżniejszych zachęt, aby zyskiwać klientów.

Tym razem sprzedaż trucków jest większa od korzyści osiąganych przez cały sektor samochodowy w Stanach, analitycy spodziewają się utrzymania tej tendencji przez cały rok, bo sytuacja na rynku mieszkaniowym poprawia się, a firmy samochodowe oferują wiele nowości.

- Poprzednim razem ich premiera była nietrafiona w czasie. Tym razem jest doskonale dobrana pod względem dostosowania się do rynku budownictwa mieszkaniowego — ocenia analityk z TrueCar. com, Jesse Toprak.

Ostra konkurencja

Toyota Tundra roku modelowego 2014 będzie mieć do czynienia z ostrą konkurencją. Chrysler wypuścił na jesieni przeprojektowanego Rama 1500, General Motors przygotował na wiosnę zmienione wersje Chevroleta Silverado i GMC Sierra, Ford wypuści w przyszłym roku całkiem nowego F-150, a amerykańska filia Nissana Titana.

Toyota musi także przypaść do gustu dzisiejszym klientom, którzy w mniejszym stopniu kierują się modą, albo tym, którzy są oczarowani wizerunkiem tego samochodu, ale tak naprawdę nie potrzebują go na codzień. Kupujących interesują teraz bardziej możliwości i moc trucka, a mniej wygląd zewnętrzny czy miłe wnętrze.

- Nie jest ważna linia stylizacyjna pojazdu, bo większości kupujących trucki to nie obchodzi. Interesuje ich propozycja wartości, a tego właśnie brakowało dotąd Tundrze — uwaga Toprak.

W ubiegłym roku na Tundrę przypadło zaledwie 6 proc. amerykańskiego rynku pełnowymiarowych trucków, podczas gdy F-Series Forda osiągnął 38,5 proc., Chevrolet Silverado miał 25 proc., Ram 17, a GMC Sierra 9,4 proc. — wyliczyła firma badawcza Edmunds.com.

Nowa wersja Tundry pojawi się w salonach sprzedaży we wrześniu. w porównaniu z wersją z 2007 r jest to zupełnie inny pojazd. — Nowa sylwetka i wyposażenie kabiny są wynikiem sugestii konsumentów, którzy proponowali bardziej dopracowaną karoserię i bardziej wyrafinowane wnętrze — stwierdził szef pionu sprzedaży Toyoty w USA, Bill Fay.

W aucie wprowadzono kamerę ułatwiającą cofanie, łatwiejsze w użytku przyciski i pokrętła, system łączności bezprzewodowej Bluetooth, zestaw głośno mówiący, regulację radia, ogrzewania i chłodzenia przybliżono o 6,5 cm do kierowcy, aby poprawić ergonomię.

Fay spodziewa się, że segment pickup trucków będzie rosnąć o ok. 10 proc. przez najbliższe 2 lata i dojdzie do 1,8 mln sztuk w 2015 r. Większy popyt może zachęcić konsumentów do zmiany marek, co daje szansę Japończykom. W 2012 r. sprzedaż trucków wzrosła o 9 proc. do prawie 1,64 mln. Toyota zanotowała skok sprzedaży Tundry o 22,6 proc. do 101 261.

Ostatni raz Japończycy zrobili to ze swym pojazdem w 2007 r., aby wejść na rynek zdominowany wtedy przez GM, Forda i Chryslera. Szefowie Toyoty mówili wtedy, że była to dla nich najważniejsza premiera.

Premiera zbiegła się jednak ze spowolnieniem budownictwa mieszkaniowego, co zaszkodziło sprzedaży takich pojazdów i zmusił producenta do oferowania najróżniejszych zachęt, aby zyskiwać klientów.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?