Ubiegły rok monachijska marka z rejestracją 6269 aut (o 13 proc. więcej niż rok wcześniej) zakończyła na szesnastym miejscu w podsumowaniu 2013 roku dokonanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Znalazła się tuż za Hondą, która zarejestrowała niecałe 200 samochodów więcej. BMW wyprzedziło Mercedesa (6107 rejestracji), Audi (5575), Volvo (4914), a także Lexusa (882).
Cała grupa BMW sprzedała w Polsce 7809 pojazdów, w tym 781 samochodów marki Mini oraz 759 motocykli BMW. W stosunku do wcześniejszego roku sprzedaż Mini pozostała na niezmienionym poziomie, natomiast o 44 proc. powiększyła się liczba rejestracji motocykli.
Cała grupa przedstawiła w 2013 roku 14 nowych modeli. Wśród modeli BMW bestsellerem okazał się po raz kolejny X3 (1411 stuk). Tuż za nim uplasowała się Seria 5, której rejestracje przekroczyły poziom 1261 sztuk. Urzędy zarejestrowały 1050 sedanów Serii 3. Duży Suv X6 zanotował 853 rejestracje, zaś X5, który został odnowiony pod koniec roku, 565 czyli o 84 proc. więcej niż rok wcześniej. Dyrektor generalny BMW Group Polska Paul de Courtois jest zadowolony z wyników, a szczególnie cieszy go popularność najnowszego modelu, Serii 4. – W trzy miesiące zarejestrowaliśmy 90 sztuk. Niech ktoś mi powie, że Polacy nie lubią modeli coupe! – podsumował początek sprzedaży.
O 31 proc. zwiększyła się sprzedaż kompaktowego modelu Serii 1 oraz o 20 proc. małego Suva X1. – Wyniki tym bardziej cieszą, że oba modele nie były modernizowane w ubiegłym roku – podsumowuje Courtois.
Dyrektor podkreśla, że nie tylko wśród dużych modeli cieszą się popytem wersje z napędem na 4 koła. 76 proc. Mini Countryman oraz Paceman było w 2013 roku wyposażone w napęd na obie osie.