Dobry rok BMW

BMW zakończyło 2013 rok najlepszym wynikiem w historii polskiego przedstawicielstwa. Monachijski producent jest także liderem wśród marek luksusowych, zajmując blisko jedną trzecią segmentu.

Publikacja: 27.01.2014 07:09

Ubiegły rok monachijska marka z rejestracją 6269 aut (o 13 proc. więcej niż rok wcześniej) zakończyła na szesnastym miejscu w podsumowaniu 2013 roku dokonanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Znalazła się tuż za Hondą, która zarejestrowała niecałe 200 samochodów więcej. BMW wyprzedziło Mercedesa (6107 rejestracji), Audi (5575), Volvo (4914), a także Lexusa (882).

Cała grupa BMW sprzedała w Polsce 7809 pojazdów, w tym 781 samochodów marki Mini oraz 759 motocykli BMW. W stosunku do wcześniejszego roku sprzedaż Mini pozostała na niezmienionym poziomie, natomiast o 44 proc. powiększyła się liczba rejestracji motocykli.

Cała grupa przedstawiła w 2013 roku 14 nowych modeli. Wśród modeli BMW bestsellerem okazał się po raz kolejny X3 (1411 stuk). Tuż za nim uplasowała się Seria 5, której rejestracje przekroczyły poziom 1261 sztuk. Urzędy zarejestrowały 1050 sedanów Serii 3. Duży Suv X6 zanotował 853 rejestracje, zaś X5, który został odnowiony pod koniec roku, 565 czyli o 84 proc. więcej niż rok wcześniej. Dyrektor generalny BMW Group Polska Paul de Courtois jest zadowolony z wyników, a szczególnie cieszy go popularność najnowszego modelu, Serii 4. – W trzy miesiące zarejestrowaliśmy 90 sztuk. Niech ktoś mi powie, że Polacy nie lubią modeli coupe! – podsumował początek sprzedaży.

O 31 proc. zwiększyła się sprzedaż kompaktowego modelu Serii 1 oraz o 20 proc. małego Suva X1. – Wyniki tym bardziej cieszą, że oba modele nie były modernizowane w ubiegłym roku – podsumowuje Courtois.

Dyrektor podkreśla, że nie tylko wśród dużych modeli cieszą się popytem wersje z napędem na 4 koła. 76 proc. Mini Countryman oraz Paceman było w 2013 roku wyposażone w napęd na obie osie.

Marka na dobre ma zamiar rozkręcić sprzedaż elektrycznego samochodu miejskiego i3, który – jak zapewnia dyrektor – cieszy się w Polsce sporym zainteresowaniem. Pod koniec 2014 roku w ofercie znajdzie się hybrydowy sportowy model i8 oraz konwencjonalne: Seria 2, M3 i M4 a także X4 i minivan BMW. W tym roku w ofercie znajdzie się również nowy Mini.

Pomimo tylu nowości nadchodzące miesiące będą trudne dla BMW, bo konkurencja wprowadzi ważne nowości. Mercedes rozpocznie sprzedaż nowej Klasy C, zaś Audi pokaże nowy A4. Oba samochody należą do bardzo popularnego segmentu D. O jego wadze może świadczyć ubiegłoroczny sukces Lexusa. Marka sprzedała 409 sztuk najnowszego Lexusa IS, konkurenta wymienionej dwójki. Samochód został wprowadzony do oferty w drugiej połowie roku i zdobył ponad 18 proc. segmentu, co zapewniło mu drugie miejsce wśród aut podobnej klasy. Z kolei w segmencie suvów pojawi się Q1 Audi oraz LF-NX Lexusa.

rp

Ubiegły rok monachijska marka z rejestracją 6269 aut (o 13 proc. więcej niż rok wcześniej) zakończyła na szesnastym miejscu w podsumowaniu 2013 roku dokonanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Znalazła się tuż za Hondą, która zarejestrowała niecałe 200 samochodów więcej. BMW wyprzedziło Mercedesa (6107 rejestracji), Audi (5575), Volvo (4914), a także Lexusa (882).

Cała grupa BMW sprzedała w Polsce 7809 pojazdów, w tym 781 samochodów marki Mini oraz 759 motocykli BMW. W stosunku do wcześniejszego roku sprzedaż Mini pozostała na niezmienionym poziomie, natomiast o 44 proc. powiększyła się liczba rejestracji motocykli.

Biznes
Wojny napędzają światowy przemysł zbrojeniowy. PGZ pnie się w górę
Biznes
Kontrolowany przez francuski rząd bukmacher wycofuje się z Polski
Biznes
MON przyznaje: W tym roku na obronność trafi o 20 mld zł mniej niż zakładano
Materiał Promocyjny
Już dziś na PGE Narodowym w Warszawie startuje Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024!
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Trump grozi wprowadzeniem ceł w Unii
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska