Reklama

Oszukuje nie tylko Volkswagen

Manipulacje dotyczą nie tylko spalin, ale też zużycia paliwa, które jest nawet o 50 proc. wyższe, niż podaje producent – wynika z niezależnych badań.

Aktualizacja: 05.10.2015 22:48 Publikacja: 05.10.2015 22:00

Przemysł motorozycajny jest wyjątkowo ważny dla gospodarki Niemiec

Foto: Rzeczpospolita

Teoretycznie od 1 stycznia 2016 roku przekręty, które stosował przy pomiarze zanieczyszczenia spalin z diesla Volkswagen, będą trudniejsze. Wejdą bowiem w życie wynegocjowane już wcześniej (przy dużym oporze Niemiec) unijne przepisy o dokonywaniu pomiaru emisji spalin w warunkach rzeczywistych, a nie w laboratoriach. Eksperci obawiają się jednak, że jeśli koncerny oszukują za wiedzą narodowych urzędów, to pokazanie prawdziwych danych będzie trudne.

Organizacja pozarządowa Transport & Environment opublikowała właśnie raport, z którego wynika, że firmy manipulują także danym dotyczącymi zużycia paliwa. W warunkach rzeczywistych dokonano pomiarów dla kilku modeli Mercedesa, BMW i Peugeota i okazało się, że zużycie paliwa jest o 50 proc. większe niż w reklamach producenta. „Różnica jest tak duża, że nie da się jej wyjaśnić wyłącznie manipulacjami pomiarów" – brzmi fragment raportu T&E. To prowadzi do pytania, czy nie mamy znów do czynienia z montowaniem specjalnego oprogramowania.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama