Netflix szuka stewardessy. Oferuje do 385 tysięcy dolarów rocznie

Gigant streamingu ma flotę prywatnych odrzutowców, do których szuka teraz personelu pokładowego.

Publikacja: 18.01.2023 14:51

Netflix szuka stewardessy. Oferuje do 385 tysięcy dolarów rocznie

Foto: Adobe Stock

Do jednego ze swoich prywatnych odrzutowców koncern Netflix szuka obecnie stewardessy bądź stewarda. Kandydaci mają się wyróżniać „niezależnym osądem, dyskrecją i wyjątkowymi umiejętnościami obsługi klienta”. Netflix chciałby także, by osoba obsługująca gości na pokładzie prywatnego odrzutowca była samodzielna i „miała dużą motywację do działania”. W zamian oferuje wynagrodzenie do 385 tysięcy dolarów rocznie.

Koncern w ofercie wspomina o widełkach między 60 a 385 tysięcy dolarów rocznie, ale podkreśla, że wynagrodzenie pracowników zależy w Netfliksie także od pochodzenia, doświadczenia i umiejętności.

Osoba obsługująca pasażerów byłaby zatrudniona w San Jose w stanie Kalifornia i musiałaby się liczyć z podróżami zarówno po USA, jak i po reszcie świata.

Czytaj więcej

Festiwal grozy, a nie pizzy. Klienci oburzeni wzrostem cen w sieci Pizza Hut

– Dział lotniczy Netfliksa zapewnia wyjątkowy, bezpieczny i poufny transport lotniczy – stwierdza koncern w ogłoszeniu. I dodaje, że ów dział „pomaga Netfliksowi w skuteczniejszym docieraniu do świata, dzięki czemu firma może tworzyć radość na całym świecie”.

Wymagania stawiane osobie mającej pracować na tym stanowisku są dość precyzyjne – stewardessa lub steward będzie kontrolować wyposażenie awaryjne w samolocie przed startem oraz wykonywać resztę standardowych obowiązków personelu pokładowego. Osoba, która zostanie zatrudniona musi być także w stanie podnieść przedmioty o masie do 13,6 kg podczas załadunku i rozładunku.

Średnie wynagrodzenie personelu pokładowego w USA wynosi nieco ponad 62 tysiące dolarów rocznie. Oferta Netfliksa, w której górna granica wynagrodzenia jest sześciokrotnie wyższa, wygląda więc znakomicie dla kandydatów.

Tymczasem jednak koncern w ostatnim czasie zwolnił setki pracowników w działach „roboczych”, w związku ze spowolnieniem swojego wzrostu i rosnącą konkurencją oraz niekoniecznie trafionymi decyzjami programowymi. Netflix, walcząc ze zwalniającym wzrostem przychodów i spadającą liczbą subskrybentów podnosił także ceny, wprowadził tańszy plan z reklamami oraz dociska śrubę abonentom dzielącym się hasłami.

Jak zauważa BBC, Netflix ma w czwartek ogłosić wyniki finansowe za ostatni kwartał 2022 roku.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne