W najnowszej kampanii reklamowej marka Calvin Klein postanowiła uczcić Dzień Matki prezentując ciężarnego transpłciowego mężczyznę, który urodzi dziecko swojej partnerki, transpłciowej kobiety. Roberto Bete i Erika Fernandes lada dzień oczekują narodzin swojego syna.

– Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin… Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma lada dzień urodzić ich synka, Noah – napisał Calvin Klein w reklamie.

Roberto Bete urodził się jako kobieta, a jego żona Erika urodziła się jako mężczyzna. Oboje zmienili prawnie płeć i są w trakcie tranzycji (która zapewne zostanie sfinalizowana po narodzinach syna).

Czytaj więcej

Tymoteusz Zych, były wiceprezes Ordo Iuris: Ordo Iuris osłabia Polskę

Calvin Klein podkreśla, że celem kampanii, w której wystąpiła transpłciowa para, jest odzwierciedlenie nowych realiów rodzin. Jednak użytkownikom mediów społecznościowych, a przynajmniej ich głośniejszej części, kampania z udziałem transpłciowej pary się nie spodobała. Liczne są wezwania do bojkotu marki, a hasztag #boycottcalvinklein jest popularny na Twitterze i w innych mediach społecznościowych.

Większość wzywających do bojkotu Calvina Kleina uważa transpłciową parę za „obrzydliwą” czy „nienaturalną”. Niektórzy przypominają kampanię CK, w której występowały osoby otyłe (co również było według nich „obrzydliwe”).

Marka, która zdjęcia umieściła na Instagramie, konsekwentnie usuwa spod posta negatywne komentarze.