W najnowszej kampanii reklamowej marka Calvin Klein postanowiła uczcić Dzień Matki prezentując ciężarnego transpłciowego mężczyznę, który urodzi dziecko swojej partnerki, transpłciowej kobiety. Roberto Bete i Erika Fernandes lada dzień oczekują narodzin swojego syna.
– Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin… Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma lada dzień urodzić ich synka, Noah – napisał Calvin Klein w reklamie.
Roberto Bete urodził się jako kobieta, a jego żona Erika urodziła się jako mężczyzna. Oboje zmienili prawnie płeć i są w trakcie tranzycji (która zapewne zostanie sfinalizowana po narodzinach syna).
Czytaj więcej
Jerzy Kwaśniewski świadomie wznieca radykalne emocje społeczne – uważa dr Tymoteusz Zych, koordynator think tanku Logos, były wiceprezes Ordo Iuris.
Calvin Klein podkreśla, że celem kampanii, w której wystąpiła transpłciowa para, jest odzwierciedlenie nowych realiów rodzin. Jednak użytkownikom mediów społecznościowych, a przynajmniej ich głośniejszej części, kampania z udziałem transpłciowej pary się nie spodobała. Liczne są wezwania do bojkotu marki, a hasztag #boycottcalvinklein jest popularny na Twitterze i w innych mediach społecznościowych.