Dla zamkniętych miesiącami nawet najbardziej znanych muzeów pandemia oznacza ogromne perturbacje. Widać to zwłaszcza w USA, gdzie muzea czy galerie utrzymują się głównie ze środków prywatnych oraz wpływów z biletów. W efekcie wiele z nich stanęło w obliczu kłopotów finansowych.

Wiele obiektów stawia jednak na dodatkowe projekty, a nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej (The Museum of Modern Art, MoMA) stara się także dotrzeć do nowych odbiorców na wiele nowych sposobów.

materiały prasowe

Właśnie zaprezentowano specjalną kolekcję zegarków Swatch, które powstały we współpracy z MoMa w ramach serii Museum Journey. Będą dostępne od 4 marca 2021 r. w sklepach na całym świecie oraz online, a także w sklepach MoMA Design Stores. W ramach kolekcji powstało sześć projektów inspirowanych dziełami sztuki z kolekcji muzeum takimi jak Gwieździsta noc (1889) Vincenta van Gogha, Nadzieja II (1907–1908) Gustava Klimta, Sen (1910) Henriego Rousseau, Kompozycja owalna z płaszczyznami kolorów 1 (1914) Pieta Mondriana, Miasto i projekt, Cuda życia na Ziemi, Isamu Kurita (1966) Tadanoriego Yokoo i Nowy Jork (1968) Tadanoriego Yokoo. Zegarki można kupić osobno lub jako wydanie kolekcjonerskie w specjalnym pudełku, inspirowanym schodami Blade Stair - charakterystycznym elementem architektonicznym w MoMA.

materiały prasowe

- W katalogu kolekcji są opisy prac, liczymy, iż wiele osób w ten sposób sprawdzi jakie dzieła mamy w kolekcji i coś ich może zainteresować. To dla nas szansa na dotarcie do nowych odbiorców, zwłaszcza w tych trudnych czasach - mówi Robin Sayetta, zastępca dyrektora ds. rozwoju biznesowego w MoMA.

Bloomberg

– Świętujemy nowy etap bogatej historii współpracy z MoMA, w ramach której kilka zegarków Swatch można podziwiać w stałej kolekcji muzeum - mówi Carlo Giordanetti, dyrektor generalny Swatch Art Peace Hotel.

– Cieszymy się również, że nasza kolekcja obejmuje zegarki inspirowane pracami uznanych współczesnych artystów, Tadanoriego Yokoo i Beatriz Milhazes, która dołączyła do naszego specjalnego programu Swatch X You - dodaje.

Autopromocja
RADAR.RP.PL

Przemysł obronny, kontrakty, przetargi, analizy, komentarze

CZYTAJ WIĘCEJ