Harper mocno zwiększa eksport

Na krajowym rynku producentom materiałów higienicznych jest coraz trudniej zwiększać obroty. Dużą szansą jest dla nich eksport.

Publikacja: 24.11.2014 11:00

Harper mocno zwiększa eksport. Dzięki nowej inwestycji jego udział w obrotach wzrośnie jeszcze mocni

Harper mocno zwiększa eksport. Dzięki nowej inwestycji jego udział w obrotach wzrośnie jeszcze mocniej.

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Harper Hygienics, znany przede wszystkim z marki chusteczek Cleanic, zakończył  inwestycję w nowoczesną linię produkcyjną. Dzięki niej chce docelowo osiągnąć 50-proc. udział eksportu w przychodach. Dostawy pierwszych produktów wytwarzanych w nowej technologii rozpoczęły się we wrześniu i trafiły na krajowe półki sklepowe. Teraz przyszedł czas na zagranicę. Firma właśnie zdobyła pierwsze kontrakty z klientami z Europy Zachodniej.

Tymczasem już teraz eksport w Harperze jest stosunkowo wysoki. Na koniec września sięgnął 40 proc. całkowitych obrotów. To o 6 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. – Do wzrostu eksportu przyczyniło się zwiększenie sprzedaży w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Zachodniej oraz m.in. w Rosji, co z nawiązką zrekompensowało spadek na dotkniętej konfliktem Ukrainie – mówi Robert Neymann, prezes Harpera. Dodaje, że dobrze radzą sobie też nowe rynki spółki, czyli m.in. kraje Bliskiego Wschodu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja