Rejestracja nowych samochodów w krajach UE i EFTA wzrosła w w październiku o 2,7 proc. do 1,14 mln pojazdów — podała organizacja producentów ACEA. Był to kolejny 26. miesiąc wzrostu, ale był on mniejszy niż w poprzednich miesiącach, choć w październiku był jeden dzień roboczy mniej niż rok temu. Po 10 miesiącach europejski rynek wynosi 11,93 mln pojazdów (+8,2 proc.).
Mimo wszystko grupa VW zmniejszyła sprzedaż o 0,7 proc., a udział rynkowy do 25,2 proc. z 26,1 proc. rok temu Sprzedaż głównej marki grupy zmalała o 0,4 proc., Seata o 11,2, a Skody o 2,9 proc. Z kolei marki premium wypadły lepiej: Porsche poprawił się o 13,3 proc., a Audi o 3,5 proc. Dostawy i rejestracja pojazdów następują zwykle w kilka tygodni po decyzji o ich kupieniu, wiec pełne konsekwencje skandalu ujawnionego 18 września będą bardziej widoczne w listopadzie. We wrześniu VW zanotował wzrost sprzedaży o 8,3 proc.
Ogólnie na rynku europejskim dominowały firmy z Niemiec, Daimler zanotował wzrost o 20,9 proc., a w BMW o 12,8 proc. FCA dzięki popularności nowego Jeepa Renegade i Fiata 500X osiągnął poprawę o 7,7 proc. Francuski PSA Peugeot Citroen zmniejszył sprzedaż o 1,5 proc., a Renault o 0,4 proc.
Sprzedaż była lepsza we wszystkich krajach, poza W. Brytanią, gadzie nastąpił spadek o 1,1 proc. Największy wzrost nastąpił we Włoszech, o 8,6 proc. i Hiszpanii o 5,2 proc.
Więcej oszustw w VW
Volskwagen manipulował danymi o emisji CO2 silników benzynowych bardziej niż podał początkowo — oświadczył rzecznik tej grupy.