Reklama
Rozwiń
Reklama

Obawy w Niemczech po decyzji Trumpa

Niemiecki sektor motoryzacji oświadczył, że Europa musi dokonać ponownego ustalenia norm dotyczących środowiska, aby zachować konkurencyjność po zapowiedzi wycofania się USA z paktu klimatycznego przyjętego w Paryżu (COP21)

Publikacja: 04.06.2017 11:39

Obawy w Niemczech po decyzji Trumpa

Foto: Bloomberg

Prezydent Donald Trump zapowiedział wycofanie Stanów z przełomowego porozumienia osiągniętego w grudniu 2015 w Paryżu przez 195 krajów i ratyfikowanego do czerwca 2017 przez 148 o działaniach zapobiegających zmianie klimatu, wywołując gniew i potępienie przywódców politycznych na świecie, ważnych przedstawicieli przemysłu. W samych Stanach pojawiło się wielu przedstawicieli władz regionalnych, miejskich, firm zapowiedziało, że mimo tego będą nadal stosować się do ustaleń z Paryża.

 

Była francuska minister środowiska i energii Segolene Royal zwróciła jednak uwagę, że porozumienie COP21 przewiduje 3-letni okres wypowiedzenia i dodatkowy rok realizacji . Istnieje więc możliwość, że Trump — o ile dotrwa do końca kadencji — nie zrobi tego co ogłosił, a w ciągu 4 lat będzie starał się negocjować różne zmiany, co jest niemożliwe.

 

Mimo to niemiecka organizacja producentów pojazdów VDA oświadczyła, że „godna ubolewania decyzja USA powoduje konieczność wprowadzenia w Europie efektywnej kosztowo i drożnej ekonomicznie polityki dotyczącej klimatu dla zachowania międzynarodowej konkurencyjności. Ochrona naszej konkurencyjnej pozycji jest wstępnym warunkiem pomyślnej ochrony klimatu. Ta zależność jest często niedoceniana" — stwierdza oświadczenie podpisane przez szefa VDA, Matthiasa Wissmanna.

Reklama
Reklama

 

VDA reprezentująca BMW, Daimlera i Volkswagena stwierdziła ponadto, że ceny elektryczności i paliw są już wyższe w Niemczech niż w Stanach, co jest niekorzystne dla niemieckich producentów. Organizacja ma poparcie Angeli Merkel, która uważa, że nie ma odwrotu od paryskiej umowy.

 

Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama