Reklama

Bank Pocztowy wprowadził Blika

Polski system płatności trafił do kolejnego banku.

Aktualizacja: 02.11.2020 14:43 Publikacja: 02.11.2020 14:40

Bank Pocztowy wprowadził Blika

Foto: Adobe Stock

Od momentu udostępnienia Blika klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z trzech rodzajów usług - płatności w Internecie, płatności w sklepach oraz wypłat z bankomatów. W przyszłości usługa będzie jednak rozwijana o kolejne rozwiązania, które umożliwia Blik, jak na przykład przelewy na telefon.

Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie około 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), której udziałowcami są: Alior, Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP oraz Mastercard. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Noble, Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS. Z głównych banków w Polsce systemu nie ma jeszcze m.in. Handlowy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
mBank rzuca rękawicę konkurentom. Czy awansuje na wyższe pozycje?
Banki
Bank Anglii nie obniżył stóp. Mniej sprzedaży obligacji – rynek długu pod presją
Banki
PKO BP wchodzi na Litwę i do Szwecji. To nie koniec ekspansji banku
Banki
BOŚ stawia na szybki rozwój i zielone kredyty mimo wyższych podatków dla banków
Banki
Bank of America szykuje następców prezesa i podnosi płacę minimalną do 25 dolarów
Reklama
Reklama