Banki muszą szybciej uwzględniać reklamacje

Niedotrzymanie terminu będzie oznaczać uznanie roszczeń klienta.

Publikacja: 07.10.2015 22:00

Banki muszą szybciej uwzględniać reklamacje

Foto: Bloomberg

Wchodząca w życie od poniedziałku ustawa wymusza na instytucjach finansowych, by udzielały klientom odpowiedzi na reklamacje maksymalnie w ciągu 30 dni od złożenia, a tylko w sprawach szczególnie skomplikowanych – co trzeba uzasadnić – do 60 dni. Sankcją za niedotrzymanie terminów będzie uznanie reklamacji za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.

Regulaminy do zmiany

Pozostało 89% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Banki
Bank Watykański zwolnił parę za ślub. Złamali nowy, ważny zakaz
Banki
Poważna awaria w Aliorze. Nie działała bankowość internetowa i Blik
Banki
Zysk banków po sierpniu wyższy niż w całym zeszłym roku
Banki
Rosja. Kreml dobrał się do amerykańskich banków "w obronie interesów"