Reklama

BLIK apeluje o ostrożność

Nawet najlepiej zabezpieczony system bankowości elektronicznej nie jest w pełni odporny na ataki cyberprzestępców, jeśli klienci będą działać nierozważnie. Przekonała się o tym użytkowniczka BLIK-a.

Aktualizacja: 23.01.2017 18:17 Publikacja: 23.01.2017 17:43

BLIK apeluje o ostrożność

Foto: 123RF

Niedawno przestępcy wyłudzili pieniądze od jednej z klientek ING Banku Śląskiego, korzystającej z czeków w systemie BLIK. Usługa ta polega na możliwości wypłaty gotówki z bankomatu bez konieczności posiadania telefonu - użytkownik Blika musi zdefiniować kwotę wypłaty, utworzyć kod PIN a następnie wygenerować 9-cyfrowy czek, który wysyła się potem wybranej osobie w dowolny sposób wraz z PIN-em. Ta po wprowadzeniu cyfr do bankomatu i autoryzacji kodem może podjąć gotówkę. Sprawę opisał portal Cashless.pl i z jego informacji wynika, że przestępcy najpierw rozesłali spam phishingowy, w którym nakłaniali przypadkowe osoby do zalogowania się na konto przy pomocy podstawionej, fałszywej strony banku. Po uzyskaniu loginu i hasła zalogowali się na jej rachunek i zainicjowali zmianę numeru telefonu, na który wysyłane są hasła autoryzacyjne. Następnie nakłonili klientkę do zatwierdzenia zmiany hasłem, które dotarło na dotychczasowy numer telefonu. Następnie wygenerowali czeki BLIK, za pomocą których od razu wyciągnęli gotówkę z bankomatu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Zła passa banków na GPW: podatki i geopolityka uderzają w wyceny
Banki
UniCredit grozi sprzedażą udziałów w Commerzbanku. W grze bank spoza UE
Banki
WIBOR w centrum sporu. Co czeka kredytobiorców po opinii rzecznika TSUE?
Banki
Opinia TSUE w sprawie WIBOR. Banki mogą odetchnąć z ulgą?
Banki
Cyberincydent w PKO BP. Etyczny haker wskazał lukę w zabezpieczeniach?
Reklama
Reklama