Reklama

Innowacji jest coraz więcej i wciąż będzie ich przybywać

Nowe technologie pozwalają przede wszystkim obniżać koszty produkcji, co jest ważne szczególnie dziś, gdy rosną nie tylko ceny surowców, ale i wynagrodzenia.

Publikacja: 12.03.2019 21:00

Główne przyczyny opracowywania i wdrażania innowacji w branży opakowań z papieru są właściwie podobne, jak w innych gałęziach gospodarki w ostatnich latach. To rosnące koszty zatrudnienia oraz surowców potrzebnych do produkcji.

Z najnowszego badania KPMG dotyczącego krajowego rynku poligraficznego i opakowań wynika, że z 260 tego typu przedsiębiorstw tylko około 35 proc. nie planowało żadnych inwestycji w perspektywie dwóch–trzech lat. „Jest to postawa zachowawcza, która z pewnością nie będzie sprzyjała rozwojowi tych podmiotów w przyszłości" – zauważają autorzy raportu. Jednocześnie podobna co do wielkości grupa respondentów zadeklarowała przeznaczenie na inwestycje nie więcej niż 10 proc. rocznych przychodów. Z raportu KPMG wynika również, że około 63 proc. firm działających w branży poligrafii i opakowań nie planuje inwestycji w technologie informacyjne. „To daleko idąca ostrożność, w sytuacji kiedy technologie informacyjne są obecnie głównym źródłem budowy przewagi konkurencyjnej" – czytamy w opracowaniu KPMG.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama