Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 12.03.2019 21:00 Publikacja: 12.03.2019 21:00
Główne przyczyny opracowywania i wdrażania innowacji w branży opakowań z papieru są właściwie podobne, jak w innych gałęziach gospodarki w ostatnich latach. To rosnące koszty zatrudnienia oraz surowców potrzebnych do produkcji.
Z najnowszego badania KPMG dotyczącego krajowego rynku poligraficznego i opakowań wynika, że z 260 tego typu przedsiębiorstw tylko około 35 proc. nie planowało żadnych inwestycji w perspektywie dwóch–trzech lat. „Jest to postawa zachowawcza, która z pewnością nie będzie sprzyjała rozwojowi tych podmiotów w przyszłości" – zauważają autorzy raportu. Jednocześnie podobna co do wielkości grupa respondentów zadeklarowała przeznaczenie na inwestycje nie więcej niż 10 proc. rocznych przychodów. Z raportu KPMG wynika również, że około 63 proc. firm działających w branży poligrafii i opakowań nie planuje inwestycji w technologie informacyjne. „To daleko idąca ostrożność, w sytuacji kiedy technologie informacyjne są obecnie głównym źródłem budowy przewagi konkurencyjnej" – czytamy w opracowaniu KPMG.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chatboty, nowatorskie metody płatności i rosnący udział AI w wyszukiwaniu i nabywaniu produktów – w tym kierunku...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Choć sytuacja branży się poprawia, to wyzwań nadal nie brakuje. Liczba aptek od lat spada, a marże w hurcie są p...
Zaległe zadłużenie firm wynajmujących kampery w ciągu trzech lat niemal się podwoiło. Najlepiej radzi sobie ryne...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas