Reklama

Wschodzące gwiazdy

Ciekawych firm, które mocno wystartowały z bloków startowych i rozwijają się bardzo dynamicznie, jest naprawdę dużo, a wyłonienie kilku liderów jest nie lada problemem. Poniżej prezentujemy jedynie wąską grupę – należy pamiętać, że to grono jest zdecydowanie szersze.

Publikacja: 21.02.2017 18:38

Foto: materiały prasowe

- Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu

Studiował na Politechnice Krakowskiej, w Warszawskiej Szkole Filmowej i na Polish Open University w Krakowie. Z branżą gier związany od kilkunastu lat. Od 2006 r. sprawował funkcje zarządzające w studiach deweloperskich, a od 2008 r. objął stery Bloober Teamu. Pod jego kierownictwem grupa mocno rozwinęła biznes. Znalazła również swoją specjalizację: koncentruje się na tworzeniu mrocznych thrillerów i horrorów. Spółka jest notowana na NewConnect, ale rynek ten jest już dla niej za ciasny – w tym roku przeskoczy na GPW. Babieno mocno angażuje się w działalność edukacyjną w branży. Jest wykładowcą, a także współtwórcą programu studiów podyplomowych Europejska Akademia Gier, organizowanych przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą. Na zaproszenie rządu Kanady wykładał też na Jaloo Festival of Animation and Gaming.

- Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi

Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, z branżą gier komputerowych związany od początku swojej kariery zawodowej. W 2006 r. wspólnie z grupą przyjaciół, którzy podobnie jak on byli pasjonatami programowania, założył studio Artifex Mundi, co po łacinie oznacza „artysta świata". Początkowo katowicka firma mieściła się w małym biurze i zatrudniała zaledwie dziesięć osób. Dziś daje pracę ponad 140 specjalistom. Specjalizuje się w tworzeniu gier przygodowych, które z powodzeniem podbijają nowe rynki. W ostatnich kilkunastu latach Grudziński współpracował z największymi globalnymi producentami i wydawcami gier. Jest odpowiedzialny za opracowanie i realizację strategii, rozwój nowego biznesu, koordynację działań zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych oraz za budowanie relacji na arenie międzynarodowej. W 2016 r. wprowadził firmę na giełdę.

- Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya

Od 25 lat związany z branżą. Ze stworzoną przez siebie spółką Play sp. z o.o. w latach 2002–2011 osiągnął pozycję jednego z liderów dystrybucji gier w Polsce. Z powodzeniem prowadził proces inkubacji wielu małych i średnich zespołów deweloperskich. W 2011 r. powołał do życia PlayWay – podmiot wspierający zespoły z innowacyjnymi pomysłami. Jest autorem koncepcji sztandarowego produktu firmy: gry „Car Mechanic Simulator", oraz 30 innych. Odpowiada za pełen proces tworzenia większości produkcji, począwszy od koncepcji gry, poprzez dobranie składu zespołu, a skończywszy na wydaniu tytułu na rynkach światowych. W ubiegłym roku wprowadził firmę na giełdę i kontynuuje jej dynamiczny rozwój. Nie pobierał pensji przez pięć lat od momentu założenia spółki. – Wolałem, żeby wszystkie dostępne środki pracowały na rozwój firmy – tłumaczył.

 

- Robert Siejka, prezes The Farm 51

Współzałożyciel firmy The Farm 51, wcześniej był m.in. wydawcą pisma o animacji i grafice komputerowej. Organizator i członek jury międzynarodowych konkursów 3D i konkursu na najlepszą polską animację. W zarządzaniu spółką pomaga mu m.in. Kamil Bilczyński, który wcześniej brał udział w pracach nad projektem gry „Painkiller". Zespół The Farm 51 ma za sobą kilkanaście wydanych tytułów na komputery PC, konsole stacjonarne oraz przenośne. W ubiegłym roku zadebiutował na rynku wirtualnej rzeczywistości, wydając innowacyjną aplikację „Chernobyl VR Project" na Oculus Rift (wersje na inne platformy są w przygotowaniu), która pozawala użytkownikowi zwiedzić wirtualną replikę okolic słynnej katastrofy atomowej. Teraz zarządzana przez Siejkę firma koncentruje się na zbliżającej się premierze gry „Get Even".

Reklama
Reklama

 

- Grzegorz Zwoliński, prezes T-Bulla

Wspo?łzałoz?yciel i akcjonariusz spółki T-Bull wchodzi w skład jej zarządu od momentu powstania. Odpowiada za częs?c? artystyczna? tworzonych gier oraz zaangaz?owanie uz?ytkowniko?w. Swo?j warsztat z zakresu projektowania graficznego doskonalił zaro?wno w kraju, jak i za granica? – mie?dzy innymi w szkole artystycznej w Mediolanie. W zarządzaniu firmą pomaga mu Damian Fijałkowski, który odpowiada za programowanie i monetyzację Grupa ma mocną pozycję w segmencie produkcji mobilnych. Łącznie do końca 2016 r. użytkownicy pobrali prawie 200 mln jej gier. Udostępnia je w modelu free-to-play, co oznacza, że są darmowe, a monetyzacja odbywa się poprzez dodatkowe opcje oraz reklamy. Od kilku miesięcy zarządzana przez Zwolińskiego spółka jest notowana na NewConnect. W tym roku przeskoczy na rynek główny.

- Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu

Studiował na Politechnice Krakowskiej, w Warszawskiej Szkole Filmowej i na Polish Open University w Krakowie. Z branżą gier związany od kilkunastu lat. Od 2006 r. sprawował funkcje zarządzające w studiach deweloperskich, a od 2008 r. objął stery Bloober Teamu. Pod jego kierownictwem grupa mocno rozwinęła biznes. Znalazła również swoją specjalizację: koncentruje się na tworzeniu mrocznych thrillerów i horrorów. Spółka jest notowana na NewConnect, ale rynek ten jest już dla niej za ciasny – w tym roku przeskoczy na GPW. Babieno mocno angażuje się w działalność edukacyjną w branży. Jest wykładowcą, a także współtwórcą programu studiów podyplomowych Europejska Akademia Gier, organizowanych przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą. Na zaproszenie rządu Kanady wykładał też na Jaloo Festival of Animation and Gaming.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama