Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.04.2017 10:34 Publikacja: 18.04.2017 19:56
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski
W ubiegłym roku wartość produkcji sprzedanej branży motoryzacyjnej wyniosła 138,5 mld zł. W porównaniu z rokiem wcześniejszym wzrosła o 11,2 proc. I choć motorem wzrostu okazała się głównie produkcja pojazdów, to siłą napędową polskiego eksportu motoryzacyjnego, a także nowych inwestycji, pozostają części i komponenty. W Polsce są już obecni najwięksi wytwórcy elementów i podzespołów dostarczanych do fabryk samochodów. Produkują opony, silniki, części elektryczne, systemy hamulcowe, skrzynie biegów, układy napędowe i kierownicze, poduszki powietrzne, elementy zawieszenia, pasy bezpieczeństwa, szyby, tapicerki, fotele samochodowe, maty grzewcze itd. Przy tym firmy z Polski są poddostawcą zarówno dla marek aut popularnych, jak i prestiżowych marek premium, np. Audi, Mercedes, Jaguar czy Land Rover. Ich atutem są niskie koszty pracy przy wysokich kwalifikacjach pracowników. To zachęca koncerny do inwestowania.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chatboty, nowatorskie metody płatności i rosnący udział AI w wyszukiwaniu i nabywaniu produktów – w tym kierunku...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Choć sytuacja branży się poprawia, to wyzwań nadal nie brakuje. Liczba aptek od lat spada, a marże w hurcie są p...
Zaległe zadłużenie firm wynajmujących kampery w ciągu trzech lat niemal się podwoiło. Najlepiej radzi sobie ryne...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas