Produkcja części to nasza specjalność

Niskie koszty pracy i wysokie kwalifikacje ludzi przyciągają do Polski globalnych producentów części i komponentów dla fabryk aut.

Aktualizacja: 19.04.2017 10:34 Publikacja: 18.04.2017 19:56

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

W ubiegłym roku wartość produkcji sprzedanej branży motoryzacyjnej wyniosła 138,5 mld zł. W porównaniu z rokiem wcześniejszym wzrosła o 11,2 proc. I choć motorem wzrostu okazała się głównie produkcja pojazdów, to siłą napędową polskiego eksportu motoryzacyjnego, a także nowych inwestycji, pozostają części i komponenty. W Polsce są już obecni najwięksi wytwórcy elementów i podzespołów dostarczanych do fabryk samochodów. Produkują opony, silniki, części elektryczne, systemy hamulcowe, skrzynie biegów, układy napędowe i kierownicze, poduszki powietrzne, elementy zawieszenia, pasy bezpieczeństwa, szyby, tapicerki, fotele samochodowe, maty grzewcze itd. Przy tym firmy z Polski są poddostawcą zarówno dla marek aut popularnych, jak i prestiżowych marek premium, np. Audi, Mercedes, Jaguar czy Land Rover. Ich atutem są niskie koszty pracy przy wysokich kwalifikacjach pracowników. To zachęca koncerny do inwestowania.

Pozostało 81% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Analizy Rzeczpospolitej
Polska na celowniku najemców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Analizy Rzeczpospolitej
Transport i magazyny przeładowane problemami finansowymi
Analizy Rzeczpospolitej
Wielkie pudła? Współczesne magazyny to coś więcej
Analizy Rzeczpospolitej
Inwestorzy garną się nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Analizy Rzeczpospolitej
Na tle kondycji finansowej całego sektora TSL branża logistyczna wypada nieźle