Rynek opakowań z metalu, podobnie jak cała branża opakowaniowa, systematycznie się zmienia. Dla wielu firm kluczowe znaczenie mają trendy związane z ochroną środowiska. – W odniesieniu do ekologii opakowań ważne są elementy takie jak: projekt opakowania, czyli ecodesign, właściwości opakowania podczas użytkowania oraz jego cykl życia po pierwszym wykorzystaniu, a także oczekiwania konsumentów. Wiąże się to z wielowymiarowym podejściem do projektowania produktu, które powinno uwzględniać wpływ wywierany na środowisko naturalne podczas jego całego „cyklu życia", tj. na etapie doboru materiałów, produkcji, wprowadzenia na rynek, użycia i recyklingu – mówi Małgorzata Podrecka, wiceprezes Grupy Canpack. Jej zdaniem duże znaczenie przy projektowaniu ekologicznych opakowań mają też oczekiwania konsumentów. Ci coraz bardziej zdają sobie sprawę ze swojego wpływu na środowisko i podejmują decyzje zakupowe, kierując się nie tylko ich atrakcyjnością, ale także właściwościami ekologicznymi produktu i możliwościami jego późniejszej utylizacji.