Wygodna funkcjonalna bankowość internetowa i mobilna dla firm

Nie tylko klienci indywidualni, ale także przedsiębiorcy mogą korzystać z wygodnych i cyfrowych rozwiązań bankowych.

Publikacja: 05.06.2019 10:20

Jeżeli przedsiębiorca ma w Nest Banku również swoje konto prywatne może prowadzić obsługę swoich fin

Jeżeli przedsiębiorca ma w Nest Banku również swoje konto prywatne może prowadzić obsługę swoich finansów zarówno osobistych, jak i firmowych z poziomu jednego dostępu

Foto: materiały prasowe

Pierwszym krokiem jest otwarcie konta, co w Nest Banku jest proste i wygodne. Każda firma niezależnie od formy prawnej prowadzonej działalności, czyli zarówno przedsiębiorca indywidualny, jak i spółka, ma możliwość założenia konta w pełni online, bez konieczności wizyty w oddziale.

W firmach ważne jest sprawne przeprowadzanie transakcji, czasami potrzeba do tego paru pracowników. Żeby w pełni zdalnie otwierać konta i później sprawnie je obsługiwać, bank zniósł bariery związane z liczbą osób uprawnionych do obsługi konta i oferuje dla każdego klienta firmowego, niezależnie od formy prawnej, funkcje pełnego, zdalnego zarządzania użytkownikami uprawnionymi do konta już na etapie jego zakładania.

Bez barier

Jak to działa w praktyce? Osoby reprezentujące firmę mogą zdalnie zdefiniować dowolną liczbę użytkowników uprawnionych do obsługi danego konta wraz z określeniem ich uprawnień lub limitów czy rodzajów operacji, jakie mogą wykonywać. W dowolnej chwili mają możliwość ograniczyć dostęp danego użytkownika tylko do wybranego konta czy rodzaju operacji, które może wykonywać, lub po prostu zablokować użytkownika i dodać innego. To rozwiązanie wyjątkowe dla małych przedsiębiorców, bo w innych bankach udostępniane jest wyłącznie dużym klientom korporacyjnym. Na rynku możliwe jest w pełni zdalne otwarcie konta wyłącznie dla przedsiębiorców indywidualnych, ale tylko z jedno- lub maksymalnie dwuosobową reprezentacją. Nest Bank zniósł te wszystkie bariery.

Myśląc o wygodzie przedsiębiorców i ich kompleksowej obsłudze, bank nie dzieli również świata finansów osobistych i firmowych swoich klientów. Jeżeli przedsiębiorca ma w Nest Banku również swoje konto prywatne, może prowadzić obsługę swoich finansów zarówno osobistych, jak i firmowych, z poziomu jednego dostępu. Jest to również bardzo wygodne dla przedsiębiorców świadczących na rzecz innych specyficzne usługi, np. księgowe. Gdy biuro rachunkowe obsługuje wielu klientów firmowych, wówczas może uzyskać podgląd do kont swoich klientów w ramach jednego dostępu. Podobnie zarządcy wspólnot mieszkaniowych, którzy mogą otworzyć w Nest Banku konta przeznaczone dla obsługiwanych wspólnot i zarządzać nimi z poziomu jednego dostępu.

Sprawne płatności

System bankowości internetowej i mobilnej Nest Banku oferuje klientom firmowym pełną obsługę wszystkich rodzajów płatności począwszy od przelewów zwykłych, ZUS, US, split payment, poprzez przelewy natychmiastowe, zagraniczne, aż do wygodnej obsługi kupna i sprzedaży walut po bardzo atrakcyjnych kursach. W systemie jest dostępnych wiele udogodnień płatniczych, takich jak możliwość importu bazy odbiorców z innego banku na podstawie samego wyciągu bankowego lub historii rachunku z innego banku. Przedsiębiorca może przenieść swoich odbiorców podczas pierwszego logowania do konta lub później, w dowolnym momencie. Poza tym system zapamiętuje automatycznie odbiorców w trakcie realizacji przelewów, dzięki czemu klient nie musi ich zapisywać ich na liście odbiorców (również dostępnej w systemie), podpowiada także podczas wyboru odbiorcy ostatnie realizowane do niego przelewy z możliwością ich skopiowania i ponowienia.

Kolejnym udogodnieniem jest zdalna pomoc dla użytkowników przy uzupełnianiu danych na formatkach, taka jak wstępne uzupełnianie danych płatnika dla przelewów podatkowych, podpowiadanie kodu SWIFT dla przelewów walutowych, ostatnio realizowanych transakcji na rzecz danego odbiorcy. System oferuje oczywiście także pełną obsługę zleceń stałych – możliwość wprowadzenia zlecenia stałego w osobnej formatce, w tym również zleceń na rzecz ZUS, urzędu skarbowego i zleceń walutowych. Możliwy jest także zwrot i ponowienie przelewu.

Jeżeli w firmie jedna osoba wprowadza przelew, a inna musi go podpisać lub autoryzować, wówczas osoba wprowadzająca może automatycznie z poziomu systemu wysłać na telefon drugiego użytkownika powiadomienie push/SMS o przelewie oczekującym na autoryzację. Wprowadzenie przelewu może nastąpić np. w bankowości internetowej, a jego autoryzacja w bankowości mobilnej, co ułatwia i przyśpiesza transakcję. Klienci mogą otrzymywać także powiadomienia SMS (usługa płatna) lub bezpłatne powiadomienia push oraz e-mailowe dotyczące zdarzeń na koncie (wpływach i wydatkach).

Ważne bezpieczeństwo

Dodatkowo wszyscy użytkownicy bankowości elektronicznej Nest Banku są objęci bezpłatnym Pakietem Powiadomień Bezpieczeństwa. Obejmuje on m.in. powiadomienia o nieudanym logowaniu, o zmianie metody autoryzacji lub metody logowania (zmiany hasła, loginu, awatara), aktywacji kanału, danych osobowych i teleadresowych, w tym numeru telefonu. Jakie są główne zasady bezpieczeństwa aplikacji banku? Podczas aktywacji klient ustawia własny login oraz wybiera swojego tzw. awatara, czyli obrazek, który musi wskazać wśród losowego zestawu grafik podczas logowania do bankowości internetowej i mobilnej. Powiadomienia związane z bezpieczeństwem wysyłane są za pomocą wiadomości SMS i e-mail. Dodatkowo wysyłane są powiadomienia push na wszystkie urządzenia mobilne, na których klient ma zainstalowaną aplikację banku.

Komentarz

Małgorzata Adamczyk, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Nest Banku

Zmiana systemu bankowości internetowej i mobilnej Nest Banku była podyktowana m.in. potrzebą dostosowania banku do nowych wytycznych regulacyjnych, których podstawą jest dyrektywa europejska PSD2. Wprowadzone funkcjonalności to dopiero początek. Już wkrótce, zgodnie z ideą PSD2, z poziomu bankowości elektronicznej Nest Banku klient otrzyma możliwość wglądu w stany i historię na kontach w innych bankach oraz będzie mógł sprawnie zlecać przelewy z kont bankowych w innych bankach. W tym obszarze przygotowujemy szereg udogodnień i innowacji usprawniających życie klientom zgodnych z ich potrzebami i zgodnych z duchem czasu.

Operacje online

Nest Bank daje możliwości każdemu przedsiębiorcy przeprowadzenia w pełni online wielu operacji, takich jak:

- otwarcie dowolnego rachunku oszczędnościowego, walutowego, pomocniczego (dyspozycja otwarcia realizowana jest automatycznie przez system – rachunki dostępne są w ciągu kilku minut)

- wydrukowanie i zapisanie na dysku historii konta za żądany okres lub spełniającej określone kryteria wyszukiwania (dostępne formaty plików: PDF, CSV , XLS i MT940)

- pobranie wyciągów z konta

- aktywowanie i zastrzeżenie karty płatniczej, wnioskowanie o kartę dodatkową do konta

- nadanie i zmiana PIN do karty oraz zmiana limitów transakcji kartą

- zmiana danych teleadresowych (adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail)

- realizacja dyspozycji zmiany danych osobowych lub danych firmy

- ustanowienie dowolnego pełnomocnictwa do kont

- zarządzanie użytkownikami do kont firmowych (nadawanie indywidualnych uprawnień, limitów transakcji)

- zmiana limitów transakcyjnych do bankowości internetowej i mobilnej

- prowadzenie bezpiecznej korespondencji z bankiem poprzez pocztę wewnętrzną

- przesłanie dyspozycji lub zlecenia wypłaty większej gotówki w oddziale banku

- wnioskowanie o terminal płatniczy

Pierwszym krokiem jest otwarcie konta, co w Nest Banku jest proste i wygodne. Każda firma niezależnie od formy prawnej prowadzonej działalności, czyli zarówno przedsiębiorca indywidualny, jak i spółka, ma możliwość założenia konta w pełni online, bez konieczności wizyty w oddziale.

W firmach ważne jest sprawne przeprowadzanie transakcji, czasami potrzeba do tego paru pracowników. Żeby w pełni zdalnie otwierać konta i później sprawnie je obsługiwać, bank zniósł bariery związane z liczbą osób uprawnionych do obsługi konta i oferuje dla każdego klienta firmowego, niezależnie od formy prawnej, funkcje pełnego, zdalnego zarządzania użytkownikami uprawnionymi do konta już na etapie jego zakładania.

Pozostało 89% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Analizy Rzeczpospolitej
Online czy gotówką – zapłacić trzeba. Grunt, aby w terminie
Analizy Rzeczpospolitej
Doświadczenie klienta a rozwój płatności na polskim rynku
Analizy Rzeczpospolitej
Sektor finansowy coraz częściej trafia na celownik hakerów
Analizy Rzeczpospolitej
Klienci chcą płacić smartfonem i zegarkiem
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia