Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 03.07.2019 10:25 Publikacja: 03.07.2019 10:25
Wojciech Kliber, wiceprezes firmy Sendit.
Foto: materiały prasowe
Rynek kurierski na świecie w ostatnich latach przechodzi poważną transformację, która napędzana jest głównie przez boom na rynku e-commerce, zmiany przyzwyczajeń konsumentów oraz nowe technologie. Jakie są kluczowe trendy? W którą stronę podążają zmiany?
Wojciech Kliber: Obecnie najbardziej zauważalnym trendem panującym w branży KEP (kurier–ekspres–paczka – red.) jest zwiększenie udziału dostaw do punktu kosztem dostaw do drzwi. Dzisiaj praktycznie każdy przewoźnik zmuszony jest posiadać i rozwijać sieć punktów odbioru. Z jednej strony jest to trend stymulowany po stronie odbiorców zmianami rynkowymi o charakterze edukacyjnym, w Polsce w szczególności za sprawą Allegro Smart! oraz działań takich serwisów jak Bliskapaczka.pl. Z drugiej wymuszony po stronie przewoźników presją płacową i trudnościami związanymi z obsadą pracowniczą wielu podstawowych ról w procesach logistycznych, szczególnie magazynowych oraz kurierów czy kierowców.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chatboty, nowatorskie metody płatności i rosnący udział AI w wyszukiwaniu i nabywaniu produktów – w tym kierunku...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Choć sytuacja branży się poprawia, to wyzwań nadal nie brakuje. Liczba aptek od lat spada, a marże w hurcie są p...
Zaległe zadłużenie firm wynajmujących kampery w ciągu trzech lat niemal się podwoiło. Najlepiej radzi sobie ryne...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas