Reklama
Rozwiń

Kondycja firm transportowych jest barometrem stanu gospodarki

Tabor polskich przewoźników w niczym nie ustępuje zachodniej konkurencji, a zaryzykowałbym twierdzenie, że jest od niej nawet lepszy – mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Publikacja: 09.10.2019 00:28

Kondycja firm transportowych jest barometrem stanu gospodarki

Foto: materiały prasowe

Jaką rolę odgrywają polskie firmy przewozowe w transporcie drogowym na terenie Europy?

Jesteśmy jednym z europejskich krajów, gdzie działa najwięcej firm transportowych. Jeszcze kilka lat temu większość z nich nakierowana była na Wschód, ale sytuacja się zmieniła. Weszliśmy do Unii Europejskiej, potem nastąpiło pogorszenie stosunków z Rosją i branża, dobrze wykorzystując nadarzającą się szansę, zaczęła reorientować się na państwa Europy Zachodniej. Wykorzystała także okazję, by zająć się przewozami kabotażowymi pomiędzy krajami unijnymi. Naszym atutem była z jednej strony solidność, z drugiej – niższe koszty. Choć ten drugi argument, zważywszy na wprowadzane nowe przepisy związane z pakietem mobilności, zaczyna tracić na atrakcyjności.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy