Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.01.2017 18:45 Publikacja: 24.01.2017 18:45
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
Do polskich przedsiębiorców płyną gigantyczne pieniądze, które mają pobudzić innowacyjność gospodarki. Dotychczasowe efekty jednak rozczarowują. Według Głównego Urzędu Statystycznego aktywność innowacyjną wykazuje ledwie 19 proc. firm przemysłowych i tylko niecałe 11 proc. usługowych (dane za lata 2013–2015). W tym drugim przypadku odnotowano nawet spadek względem lat 2012–2014.
Jak przyznaje Anna Ciamciak z Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego, mimo dużych dotacji na innowacje oddziaływanie na polską gospodarkę jest niewidoczne. Badania Komisji Europejskiej dowodzą, że mamy aż o 65 proc. mniej rodzimych małych i średnich firm, które wprowadzają innowacje, niż wynosi unijna średnia.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chatboty, nowatorskie metody płatności i rosnący udział AI w wyszukiwaniu i nabywaniu produktów – w tym kierunku...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Choć sytuacja branży się poprawia, to wyzwań nadal nie brakuje. Liczba aptek od lat spada, a marże w hurcie są p...
Zaległe zadłużenie firm wynajmujących kampery w ciągu trzech lat niemal się podwoiło. Najlepiej radzi sobie ryne...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas