Niedawno Nest Bank zaprezentował w swojej bankowości elektronicznej zakładkę Moja Rodzina i dodał kilka nowości w module dla firm. Teraz przyszła kolej na moduł Moje Finanse, za pomocą którego jego klienci mogą mieć podgląd do salda, odbiorców oraz operacji wykonywanych na wszystkich posiadanych kontach – także tych w innych bankach.
Nowe możliwości
W połowie września weszły w życie rozporządzenia zawarte w unijnej dyrektywie PSD2 dotyczącej płatności. Dzięki nim stało się możliwe zarządzanie wszystkimi kontami bankowymi za pomocą jednej aplikacji. Klienci zyskują dzięki temu możliwość zarówno kontrolowania stanu wszystkich swoich środków zgromadzonych na kontach w różnych bankach, jak i wykonywania większości operacji bez przymusu logowania do każdego konta oddzielnie. Już teraz Nest Bank udostępnił swoim klientom rozwiązanie, które docelowo będzie umożliwiało automatyczne importowanie danych i zarządzanie wszystkimi kontami bankowymi z poziomu jego aplikacji – moduł Moje Finanse.
Obecnie za pomocą modułu Moje Finanse klienci mają możliwość umieszczania informacji o wszystkich posiadanych rachunkach płatniczych prowadzonych w polskich złotych poprzez import do bankowości internetowej Nest Banku plików PDF z historią lub wyciągiem rachunku prowadzonego w innym banku.
Wszystkie finanse w jednym miejscu
Jak to działa? Jeżeli użytkownik posiada konta w Nest Banku (konto indywidualne, konto prowadzone w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej lub oszczędnościowe) prowadzone w polskich złotych, to wszystkie informacje o nich wyświetlą się automatycznie w zakładce Moje Finanse.
Jeszcze przez chwilę rachunki, które klient posiada w innych bankach, muszą zostać dodane ręcznie. Wymaga to wcześniejszego wygenerowania pliku PDF z historią lub wyciągiem rachunku z bankowości internetowej banku, w którym prowadzone jest konto i wczytania go w module Moje Finanse po wybraniu funkcji „dodaj konto". Po skutecznym zaimportowaniu pliku użytkownikowi zostaną wyświetlone dodatkowe zakładki z informacją o rachunkach z banków, z których klient wczytał pobrany plik PDF. Dzięki PSD2 już niebawem proces zostanie w pełni zautomatyzowany.