Landliebe - marka należąca do koncernu FrieslandCampina - przekonywał swoich klientów, że "kakao podnosi inteligencję", "kakao do śniadania powoduje mniejszą próchnicę niż mleko". Firma wymyśliła też chwytliwe hasło: "Kakao podnosi sprawność psychiczną" (Kakao macht geistig fit).
Jednak według Foodwatch to wszystko nie jest prawdą. Na dodatek takie stwierdzenia znalazły się w broszurach rozdawanych rodzicom w szkołach w Berlinie i kraju związkowym Brandenburgia oraz Północna Nadrenia-Westfalia. Landliebe jest największym dostawcą mleka do szkół w tych landach.
Foodwatch nazwał szkolną kampanię na rzecz słodkich napojów mlecznych "blamażem" szkół, władz krajowych, a także skrytykował minister rolnictwa i polityki żywnościowej Julię Klockner za niekonsekwencję w działaniach na rzecz ograniczania ilości cukru w napojach podawanych w szkołach. Organizacja wezwała władze krajowe, by wycofały subwencje na słodzone napoje, także te mleczne.
Szef Foodwatch Martin Rücker zapowiedział, że zamierza wystąpić z pozwami sądowymi przeciwko krajom związkowym, które odmówią ograniczenia dostępu do słodkich napojów w szkołach.
Landliebe zdecydowało, że w reklamach i broszurach dla rodziców nie będzie już używać takich sformułowań jak "kakao podnosi inteligencje i koncentrację", kakao smakuje i podnosi sprawność psychiczną". Zrezygnuje też ze specjalnych ulotek dla rodziców, ale podkreśla, że wszystkie wcześniej użyte stwierdzenia są zgodne z prawdą i "udowodnione naukowo".