fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Wielkanoc ważniejsza od Bożego Narodzenia

fotolia.com
Dla niemieckich producentów czekolady Wielkanoc jest dużo ważniejsza niż Boże Narodzenie.

Czekoladowe zające, czekoladowe jajka i gniazdka z czekolady - to coroczne hity sprzedażowe w Niemczech w okresie Wielkiejnocy. Tydzień przed świętami to prawdziwe eldorado dla producentów i sprzedawców słodyczy. Niemiecka tradycja chowania czekoladowych jajek i zająców przed dziećmi a potem rodzinne poszukiwanie słodyczy napędza ich sprzedaż. Poza tym czekoladowe słodycze to najczęstsze prezenty, jakimi obdarowują się Niemcy w tym okresie.

- Tydzień przed Wielkanocą sprzedaż słodyczy z czekolady jest dużo większa niż  w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie - mówi analityk firmy Nielsen Michael Greiss.

W zeszłym roku Niemcy wydali na czekoladowe zające i inne "okazjonalne" słodycze  niemal 447 mln euro - to daje 5,60 euro na głowę. Najlepiej wciąż sprzedają się wielkanocne jajka z czekolady - 40 proc. wszystkich sprzedanych słodyczy wielkanocnych. Na drugim miejscu są zające z czekolady.

Niemcy zwracają jednak bacznie uwagę na cenę słodyczy. Większość zakupów robią w dyskontach - 60 proc. wielkanocnych jajek została kupiona w Lidlu, Aldi i innych dyskontach. Także 32,5 proc. czekoladowych zająców pochodzi z tego typu sklepów.

Producenci czekolady liczą na to, że ten rok będzie znacznie lepszy od roku 2016, kiedy to sprzedaż czekoladowych słodyczy była na stosunkowo niskim poziomie.

W tym roku wyprodukowano w sumie 202 mln czekoladowych zająców - informuje federalny związek producentów słodyczy. Na niemiecki rynek trafi 107 mln sztuk, reszta - 95 mln została przeznaczona na eksport, głównie na rynek unijny, ale także do USA, Australii oraz do Rosji.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA