Według najnowszych danych GfK zamienniki mięsa w ostatnich 12 miesiącach była najszybciej rosnącą wolumenowo kategorią spożywczą. Głównymi motorami tego trendu jest rosnąca potrzeba zdrowego odżywiania, coraz większe poczucie odpowiedzialności za środowisko oraz troska o dobrostan zwierząt. To dlatego po roślinne zamienniki mięsa sięgają już nie tylko weganie czy wegetarianie, ale także rosnąca w Polsce grupa osób ograniczających spożycie mięsa w swojej codziennej diecie - robi tak według szacunków nawet ok. 45 proc. konsumentów.

W efekcie trendu w styczniu 2021 r. Unilever zdecydował się wprowadzić na polski rynek produkty marki The Vegetarian Butcher, które globalnie są rynkowym przebojem. Już w połowie stycznia trafią do sieci sklepów Biedronka. Marka już w 2020 r. weszła na polski rynek HoReCa, a zaufali jej tacy partnerzy jak sieci Burger King, Bobby Burger, Papa John’s, IKEA czy Sodexo.

Jaap Korteweg, Holender wychowany w wielopokoleniowej rodzinie farmerów, postanowił stworzyć wegetariańskie produkty, które będą wiernie oddawać wszystkie właściwości mięsa. Wiele lat prób i doświadczeń, współpraca z ekspertami, naukowcami i szefami kuchni zaowocowały sukcesem – stworzył zamiennik mięsa z roślin, jego produkty mają podobne wartości odżywcze do mięsa zwierzęcego.