Reklama
Rozwiń
Reklama

Wanilia jest już droższa od srebra. Jedna z branż ma kłopoty

Cena wanilii znacznie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat, co powoduje spore kłopoty producentów lodów - donosi BBC. Przy cenie około 600 dol. za kilogram przyprawa kosztuje już więcej niż srebro.

Aktualizacja: 08.05.2018 12:14 Publikacja: 08.05.2018 08:51

Wanilia jest już droższa od srebra. Jedna z branż ma kłopoty

Foto: Adobe Stock

BBC opisuje problemy kilku brytyjskich firm produkujących lody. Snugburys Ice Cream z Nantwich produkuje tygodniowo około pięciu ton lodów. Jedna trzecia smaków zawiera wanilię. Właściciele firmy płacą za nią teraz nawet 30 razy więcej niż w poprzednich latach.

- Ceny wciąż szły w górę, więc w ubiegłym roku zdecydowaliśmy się kupić od razu zapas wanilii na cały rok - powiedział BBC Cleo Sadler, który zarządza stroną produkcyjną firmy. Inna opisywana firma, Ruby Violet zdecydowała się w ogóle zrezygnować z wanilii w swoich lodach z powodu wysokich cen.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama