Reklama
Rozwiń

Senat za ustawą o funduszach promocji żywności

Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność - zakłada znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, którą w czwartek poparł Senat.

Aktualizacja: 01.12.2016 11:07 Publikacja: 01.12.2016 10:28

Senat za ustawą o funduszach promocji żywności

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Senatorowie wnieśli do niej dwie poprawki doprecyzowujące. Ustawa została poparta jednogłośnie. Głosowało 79 senatorów.

Nowelizacja zmieniła przepisy z 2009 r. o funduszach promocji. Ma ona w większym stopniu niż dotychczas promować polskie produkty. Chodzi o żywność przetworzoną, do produkcji której użyto nie więcej niż 25 proc. składników pochodzących spoza terytorium Polski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement