Firma z Tuluzy podała ostatnio o sprzedaniu 12 samolotów A330neo i 13 A321 XLR o wydłużonym zasięgu klientowi, który nie chciał ujawniać się. Dwie osoby poinformowały Reutera, że jest to firma leasingowa GECAS z konglomeratu Genetal Electric, która zamówiła 25 samolotów (12 A330 neo i 13 A321 XLR) ale co się rzadko zdarza, z silnikami Rolls-Royce, podczas gdy tradycyjnie wybierała silniki GE Aviation. Gdyby ta informacja potwierdziła się, to byłby to drugi kontrakt GECAS na A330neo.
W ubiegłym tygodniu Airbus zanotował rekordowe w swej historii zamówienie indyjskiej IndiGo na 300 samolotów. Dziesięć dni temu prywatny przewoźnik wietnamski VietJet złożył potwierdzone zamówienie na 15 A321 XLR z zamianą pięciu A321neo z poprzedniego zamówienia. Odrębnie Airbus dostarczy do ośrodka szkoleniowego w Mieście HCM dwa symulatory lotów nowej rodziny A320, zajmie się też szkoleniem pilotów i instruktorów — podano w Tuluzie.
Dało to po 10 miesiącach 718 sztuk, a po rezygnacjach 542. Boeing poinformował, że do końca września zamówiono u niego 170 maszyn, ale po rezygnacjach tylko 54. Po uwzględnieniu korekty o samoloty zamówione u Amerykanów w poprzednich latach, a które nie zostaną zapewne nigdy dostarczone, to ostateczny bilans Boeinga jest ujemny: minus 84 sztuk
Klaus Richter odchodzi
Airbus zaczął szukanie nowego szefa działu dostaw o wartości 50 mld dolarów, bo obecny szef, Klaus Richter, wcześniej na takim samym stanowisku w BMW odchodzi, by „zmierzyć się z innymi wyzwaniami zawodowymi". Tymczasowo zastąpi go szef Airbusa w Chinach, Francois Mery.
Richter wprowadził do producenta samolotów strategię stosowaną w firmie samochodowej. Nie układało mu się jednak z szefem działu śmigłowców Guillaume Faury, gdy jego dział zamówień rozszerzono na całą grupę, a Faury został prezesem Airbusa. W kwietniu wykluczono jego stanowisko z zarządu. Richter odchodzi, gdy fabryka w Hamburgu mająca produkować A321neo ma problemy techniczne, ale to odejście wynika raczej ze zmiany struktury korporacyjnej i stylu pracy niż z powodu kwestii przemysłowych.