Reklama
Rozwiń
Reklama

Linia lotnicza rezygnuje z orzeszków. Dla dobra pasażerów

Amerykańska tania linia Southwest Airlines zapowiedziała, że od 1 sierpnia nie będzie już podawać orzeszków ziemnych pasażerom. Wszystko w trosce o tych, którzy mają na nie alergię.

Aktualizacja: 11.07.2018 12:46 Publikacja: 11.07.2018 12:11

Linia lotnicza rezygnuje z orzeszków. Dla dobra pasażerów

Foto: Bloomberg

ula

Orzeszki ziemne to jedna z najpopularniejszych przekąsek w samolotach linii lotniczych na całym świecie. W ostatnich latach jednak wiele z nich wycofuje się z ich serwowania z troski o pasażerów z alergią na orzeszki ziemne i niebezpieczeństwem wywołania ostrego ataku alergicznego u niektórych.

Teraz także linia Southwest Airlines postanowiła zdjąć orzeszki z menu przekąskowego. Od 1 sierpnia nie będzie ich już na pokładzie żadnego samolotu tej linii - informuje Fox News.

Czytaj: "American Airlines wypraszają z samolotu pasażerów z alergią na orzeszki ziemne".

"Orzeszki na zawsze będą częścią historii Southwest i jego DNA – napisał w oświadczeniu przewoźnik. Jednak, aby zapewnić wszystkim najlepsze doświadczenie na pokładzie, szczególnie pasażerom z alergiami wywoływanymi przez orzeszki, podjęliśmy trudną decyzję o zaprzestaniu ich serwowania podczas wszystkich lotów".

Zobacz też: "Zakaz latania za otwarcie orzeszków w samolocie".

Reklama
Reklama

Pasażerowie nadal będą dostawać inne darmowe przekąski, np. precle.

W 2017 roku w samolotach linii Southwest Airlines podano ponad 106 mln paczek orzeszków - wynika z wyliczeń linii lotniczej. Od 1971 roku, czyli od chwili powstania linii orzeszki były rozdawane wszystkim pasażerom.

Jednak odkąd pasażerowie coraz częściej skarżyli się na problemy związane z alergia na orzeszki ziemne linie lotnicze postanowiły z nich z rezygnować. Na początku tego roku doszło do incydentu na lotnisku w Teksasie, kiedy to 9-letni pasażer doznał ostrej reakcji alergicznej. Nie jadł orzeszków. Wystarczyło, ze podczas lotu jedli je inni pasażerowie.

Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama