Reklama

C919 z chińskim silnikiem od 2022 r.

Chiny będą pracować nad własnym silnikiem turbowentylatorowym CJ1000 do własnego samolotu wąskokadłubowego C919, który powinien uzyskać certyfikację pod koniec roku — podano oficjalnie w Pekinie

Publikacja: 07.03.2021 17:58

C919 z chińskim silnikiem od 2022 r.

Foto: Bloomberg

Rządowy plan rozwoju na lata 2021-25 przewiduje też przełom w technologii silników do samolotów szerokokadłubowych. C919 produkowany przez państwowe przedsiębiorstwo COMAC, podobnie ja inne, korzysta z importowanych silników, ale Chiny chcą opracować własne alternatywne, aby zmniejszyć zależność od zagranicznych rozwiniętych technologii — pisze Reuter.

W 2018 r. Stany oskarżyły chińskich oficerów wywiadu o włamanie się do bazy danych, aby ukraść informacje o takich silnikach, używanych w samolotach cywilnych. Chiny nie przyznały się do winy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama