Reklama
Rozwiń
Reklama

C919 z chińskim silnikiem od 2022 r.

Chiny będą pracować nad własnym silnikiem turbowentylatorowym CJ1000 do własnego samolotu wąskokadłubowego C919, który powinien uzyskać certyfikację pod koniec roku — podano oficjalnie w Pekinie

Publikacja: 07.03.2021 17:58

C919 z chińskim silnikiem od 2022 r.

Foto: Bloomberg

Rządowy plan rozwoju na lata 2021-25 przewiduje też przełom w technologii silników do samolotów szerokokadłubowych. C919 produkowany przez państwowe przedsiębiorstwo COMAC, podobnie ja inne, korzysta z importowanych silników, ale Chiny chcą opracować własne alternatywne, aby zmniejszyć zależność od zagranicznych rozwiniętych technologii — pisze Reuter.

W 2018 r. Stany oskarżyły chińskich oficerów wywiadu o włamanie się do bazy danych, aby ukraść informacje o takich silnikach, używanych w samolotach cywilnych. Chiny nie przyznały się do winy.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Bruksela zostanie odcięta od świata. Belgowie zastrajkują
Transport
Międzynarodowe linie odwołują loty z Wenezueli po ostrzeżeniu FAA
Transport
FAA ostrzega linie lotnicze przed ryzykiem lotów nad Wenezuelą
Transport
Dubai Air Show. Pokaz arabskiej siły, indyjska tragedia i rosyjska porażka
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama