Reklama
Rozwiń
Reklama

C919 z chińskim silnikiem od 2022 r.

Chiny będą pracować nad własnym silnikiem turbowentylatorowym CJ1000 do własnego samolotu wąskokadłubowego C919, który powinien uzyskać certyfikację pod koniec roku — podano oficjalnie w Pekinie

Publikacja: 07.03.2021 17:58

C919 z chińskim silnikiem od 2022 r.

Foto: Bloomberg

Rządowy plan rozwoju na lata 2021-25 przewiduje też przełom w technologii silników do samolotów szerokokadłubowych. C919 produkowany przez państwowe przedsiębiorstwo COMAC, podobnie ja inne, korzysta z importowanych silników, ale Chiny chcą opracować własne alternatywne, aby zmniejszyć zależność od zagranicznych rozwiniętych technologii — pisze Reuter.

W 2018 r. Stany oskarżyły chińskich oficerów wywiadu o włamanie się do bazy danych, aby ukraść informacje o takich silnikach, używanych w samolotach cywilnych. Chiny nie przyznały się do winy.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Amerykanie odwołują loty na Święto Dziękczynienia. Miał być rekord, jest złość
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Transport
Bruksela zostanie odcięta od świata. Belgowie zastrajkują
Transport
Międzynarodowe linie odwołują loty z Wenezueli po ostrzeżeniu FAA
Transport
FAA ostrzega linie lotnicze przed ryzykiem lotów nad Wenezuelą
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Transport
Dubai Air Show. Pokaz arabskiej siły, indyjska tragedia i rosyjska porażka
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama