Reklama

IATA: linie lotnicze będą tracić, ale podróżnym będzie łatwiej z paszportem

Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA) przewiduje, że przewoźnicy poniosą w tym roku duże straty, a zysk pojawi się dopiero po 2022 r. Pod koniec marca utworzy natomiast paszport podróżnika, który ułatwi podróże po świecie.

Aktualizacja: 24.02.2021 20:04 Publikacja: 24.02.2021 19:57

IATA: linie lotnicze będą tracić, ale podróżnym będzie łatwiej z paszportem

Foto: AdobeStock

Organizacja z Genewy stwierdziła, że prognozy na ten rok dla linii lotniczych pogorszyły się od grudnia z powodu zaostrzenia ograniczeń w podróżowaniu, a sektor będzie w dalszym ciągu tracił pieniądze, jego straty wzrosną do 75-95 mld dolarów z 48 mld zakładanych w grudniu. W listopadzie organizacja przewidywała, że w IV kwartale 2021 pojawi się zysk.

Wiele krajów uruchomiło już programy szczepień, jednak pojawienie się nowych bardziej zakaźnych wariantów koronawirusa w W. Brytanii, Brazylii i RPA skłoniło rządy do zakazywania lotów poza wyjątkowymi przypadkami. Tegoroczne lato będzie decydujące dla wielu linii lotniczych, które walczą o utrzymanie się od prawie roku bez przychodów. Zużywają własne rezerwy gotówki, wiele będzie potrzebować dodatkowych funduszy. A rezerwacje na lato (lipiec-sierpień) są o 78 proc. mniejsze od poziomu z lutego 2019.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama